افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب لایپزیگ
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب لایپزیگ

پنجشنبه، ۲۱ مارس ۲۰۲۴
لایپزیگ، آلمان
رویداد مهم در عصر نشر و کتاب
نمایشگاه بین‌المللی کتاب لایپزیگ، که در کنار نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مهم‌ترین رویداد در عصر نشر و کتاب در آلمان محسوب می‌شود، امروز پنجشنبه ۲۱ مارس (۲ فروردین) درهای خود را به روی علاقه‌مندان گشود.
حضور گسترده ناشران و برنامه‌های متنوع
در این نمایشگاه بیش از ۲ هزار ناشر و بنگاه انتشاراتی از ۴۰ کشور جهان حضور دارند تا تازه‌های نشر خود را به نمایش بگذارند. همچنین بیش از ۱۰۰ برنامه گوناگون، از جمله میزگرد و کتابخوانی، در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
مراسم افتتاحیه و اهدای جایزه
شامگاه چهارشنبه ۱ فروردین، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور و سخنرانی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان برگزار شد. در این مراسم جایزه کتاب این دوره از نمایشگاه لایپزیگ به عمری بوهم، فیلسوف آلمانی‌اسرائیلی اهدا شد. 
سخنرانی انتقادی بوهم
بوهم در نطق قدردانی خود با عنوان "دوستی میان اسرائیل و آلمان"، خواهان برخوردی انتقادی‌تر از سوی آلمان در قبال نزاع در خاورمیانه شد. او تصریح کرد: «حقیقت را نباید قربانی دوستی کرد، بلکه برعکس. حقیقت‌های سخت و دشوار را باید بیان کرد.»
ادامه نمایشگاه تا روز یکشنبه
نمایشگاه کتاب لایپزیگ تا روز یکشنبه ۲۴ مارس (۵ فروردین) ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

نظر شما