محمد سالم، عکاس فلسطینی، جایزه بهترین عکس سال بنیاد عکس‌های مطبوعاتی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

محمد سالم، عکاس فلسطینی، جایزه بهترین عکس سال بنیاد عکس‌های مطبوعاتی

عکس برنده، زنی فلسطینی به نام ایناس ابو معمار را نشان می‌دهد که در سوگ هدی، خواهرزاده پنج ساله‌اش که در حمله هوایی اسرائیل به غزه جان باخته، نشسته است. این عکس که در بیمارستان الشفاء در غزه گرفته شده، اندوه و درد عمیق ایناس را در حالی که پیکر بی‌جان هدی را در آغوش گرفته، به تصویر می‌کشد.

سالم که خود اهل غزه است، به رویترز گفت: "وقتی این عکس را گرفتم، حس کردم که این تصویر فراتر از غزه است و نمادی از فقدان و اندوه در سراسر جهان است."

این عکس که توسط هیئت داوران بنیاد عکس‌های مطبوعاتی جهان به عنوان تک عکس سال انتخاب شده، یکی از قوی‌ترین تصاویر از میان هزاران عکسی است که به این رقابت جهانی ارسال شده بود.

جایزه بهترین عکس سال بنیاد عکس‌های مطبوعاتی هرساله به عکسی اهدا می‌شود که "قدرتمندترین و تاثیرگذارترین عکس از رویدادهای خبری در سالی که گذشت" باشد. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز در عرصه عکاسی خبری است.

اعطای این جایزه به محمد سالم، توجه جهانی را به درگیری‌های جاری در غزه و رنج مردم فلسطین جلب می‌کند. عکس او یادآور غم و اندوه بی‌پایانی است که خشونت بر جای می‌گذارد و ضرورت صلح و آشتی را به ما گوشزد می‌کند.

نظر شما