بررسی تاثیر پیاده سازی طرح شهاب بر پیشرفت تحصیلی با نقش میانجی توانایی معلم بین دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهرستان تفرش
پیشنهاده کارشناسی ارشد 1398
پدیدآور: سعید پورامیدی
استاد راهنما: مهدیه شفیعی تبار
استاد مشاور: سیروس منصوری
دانشگاه اراک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی
چکیده
طرح شهاب از جمله طرح هایی است که در راستای استعدادیابی دانش آموزان طراحی و تدوین شده است(جعفری، 1396)،در ایران از چندین سال پیش طرح شهاب به منظور کشف وشناسایی و هدایت استعداد برتر برنامه ریزی شده است و اجرا می شود و آموزگاران محور اجرای طرح هستند و ازطرفی دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت معلمان را دارد و میبایست دانشجو معلمان نسبت به این طرح آگاهی کامل را داشته باشند(علی پور و آیتی، 1397).این پژوهش برای اولین بار است که خاصه به بررسی پیاده سازی طرح شهاب بر پیشرفت تحصیلی با میانجی گری تونایی معلم می پردازد. چنین پژوهشی تاکنون در بین مدارس شهر اراک انجام نشده است.به منظور دستیابی به اهداف و پاسخگویی به سوالات پژوهش و توصیف ویژگی های این تحقیق نوع روش این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و از نظر روش پیمایشی محسوب میشود. زیرا تلاش میشود که در پایان پژوهش راهکارهایی در راستای موضوع مورد بررسی و نتایج بدست آمده برای جامعه آماری مورد بررسی ارائه گردد. جامعه آماری پژوهش معلمان و مدیران مدارس ابتدایی شهر تفرش می باشد، پرسشنامه تدوین شده در بین معلمان پایه دوم و مدیران مدارس ابتدایی توزیع می شود که مجموع آنان 196 نفر است. که با توجه به جدول مورگان 125 نفر حجم نمونه در نظر گرفته می شود. شیوه ی انتخاب پاسخ گویان تصادفی می باشد.در پژوهش حاضر به منظور جمع آوری اطلاعات از روش میدانی بهره گیری میشود.جهت سنجش توانایی های معلمان از پرسشنامه سنجش توانایی های معلم که محقق ساخته است استفاده خواهد شد.پرسشنامه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پرسشنامه صالحی(1394) می باشد که به منظور سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان طراحی شده است. ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده در پژوهش ( صالحی، 1394 ) برای این پرسشنامه بالای0/7 برآورد شد. جهت بررسی نتایج داده ها از نرم افزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده خواهد شد.
نظر شما