موضوع : پژوهش | کتاب

زبان مرغان

تاریخ انتشار  شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۶ 

کتاب جدید میر احسان در حوزه مطالعات تطبیقی منتشر خواهد شد

میر احسان در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار کتاب "زبان مرغان" خبر داد. این اثر که نتیجه پژوهش‌های چند سال اخیر میراحسان در زمینه منطق‌الطیر عطار است،توسط انتشارات پژوهشکده مردم‌شناسی تا پیش از نمایشگاه کتاب منتشر خواهد شد.

میر احسان در سال جدید قصد دارد در حوزه مطالعات تطبیقی نیز کتابی را روانه بازار کند. 

وی به مطالعه اندیشه وحدت در قصه سیمرغ عطار و اندیشه آزاذی در مرغ دریایی ریچارد باخ می‌پردازد و سپس خواهد کوشید بین این دو تحقیقی تطبیقی را به انجام رساند.

میر احسان که نخستین نوشته‌هایش در دهه چهل درباره برخی جریانات مدرن شعر فارسی بحث‌های بسیاری برانگیخت و هنوز از بهترین منابع در این زمینه محسوب می‌شود،پس از وقفه‌ای چند ساله در سال‌های اخیر با بحث‌های انتقادی در حوزه سینما به صحنه فرهنگی کشور بازگشته است.

وی کتاب "جامعه مدرن و سینمای مستند در ایران " را در همین زمینه به پایان برده و پس از بازنویسی نهایی آن را در سال 86  چاپ خواهد کرد.

میراحسان برای امسال سه فیلم "ورود ممنوع" ، "پیامبر دیگر" و مستندی نیز در ارتباط با مسعود کیمیایی را در مرحله تدوین دارد. 

این منتقد کهنه‌کار شعر،نخستین مجموعه شعرش را هم آماده چاپ دارد.میر احسان که تاکنون کتاب شعری منتشر نکرده مجموعه "دیوان خدا" را در سال 86 به ناشر خواهد سپرد.  

نظر شما