جک تکسیرا 21 ساله مظنون به افشای اطلاعات آمریکا کیست؟
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

جک تکسیرا 21 ساله مظنون به افشای اطلاعات آمریکا کیست؟

جک تکسیرا در پی افشای اسناد نظامی بسیار محرمانه در ایالات متحده دستگیر شد.
جک تکسیرا، 21 ساله قرار است به حذف غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی متهم شود که توسط پنتاگون به عنوان "خطر بسیار جدی برای امنیت ملی" توصیف شده است.

به گفته مریک گارلند، دادستان کل  ایالات متحده ، ماموران اف بی آی روز پنجشنبه در خانه او گرد هم آمدند و ماموران تاکتیکی به شدت مسلح، تیشیرا را "بدون حادثه" در خارج از ملک بازداشت کردند .
جک تکسیرا، که از یک خانواده نظامی می آید – ناپدری او که 34 سال در ارتش ایالات متحده خدمت کرده است، طبق سوابق خدمتش، یک خلبان درجه یک در پایگاه گارد ملی هوایی اوتیس در ماساچوست بود.

پس از پیوستن به گارد ملی هوایی در سال 2019، گزارش شده است که او به عنوان یک "مدیر سیستم های حمل و نقل سایبری" کار کرده است - اساساً یک متخصص فناوری اطلاعات که بر امنیت شبکه های ارتباطی نظامی نظارت می کند.

او در نورث داتون، ماساچوست - شهری کوچک در 50 مایلی بوستون - با خانواده اش زندگی می کند و دبیرستان را در آنجا گذراند.
تکسیرا همچنین رهبر یک گروه چت آنلاین کوچک است که در مشتری چت Discord میزبانی می شود، که اعتقاد بر این است که صدها عکس از اسناد طبقه بندی شده آپلود کرده است.

این گروه آنلاین که خود را Thug Shaker Central می‌نامد، حدود 20 تا 30 عضو دارد که عشقشان به اسلحه، میم‌های نژادپرستانه و  بازی‌های ویدیویی مشترک است .

دو نفر از اعضای گروه ظاهراً به شرط ناشناس ماندن، Teixeira را به عنوان منبع نشت شناسایی کردند.

اسناد فاش شده حاوی اطلاعات حساس و طبقه بندی شده در مورد جنگ در اوکراین و همچنین ارائه اطلاعات در مورد سایر کشورها از جمله چین بود.

گزارش شده است که آنها در مورد استقرار نیروهای اوکراینی، آسیب پذیری های نظامی و تلاش برای تسلیح نیروهای خود قبل از یک ضد حمله بهاری بحث کرده اند.

مکالمات خصوصی بین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و رئیس اطلاعات وی، همراه با شواهدی مبنی بر جاسوسی آمریکا از متحدانش نیز شنود شد.
 

نظر شما