فیلم سینمایی آمبولانس 2022
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

فیلم سینمایی آمبولانس 2022



آمبولانس (به انگلیسی: Ambulance) یک فیلم اکشن و مهیج آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشترک مایکل بی و نویسندگی کریس فداک است. این فیلم محصول مشترک New Republic Pictures، Project X Entertainment و Bay Films است و بازسازی فیلم دانمارکی به همین نام در سال 2005 توسط Laurits Munch-Petersen و Lars Andreas Pedersen است. جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم و ایزا گونزالس در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند و دو خواهر و برادر خوانده (گیلنهال و عبدالمتین) را دنبال می‌کند که تبدیل به دزدان بانک می‌شوند و آمبولانس را ربوده و دو نفر از نیروهای اولیه را گروگان می‌گیرند.

این فیلم اولین بار در سال 2015 معرفی شد و تغییرات زیادی در گروه داشت. در سال 2020، پس از همه‌گیری کووید-19 که برنامه‌های او برای فیلمبرداری یک فیلم متفاوت را مختل کرد، بی کارگردانی کرد. فیلمبرداری در لس آنجلس و در بحبوحه همه گیری با فیلمبردار روبرتو دی آنجلیس انجام شد. در طی مراحل پس از تولید، تدوین فیلم توسط پیترو اسکالیا و موسیقی متن توسط لورن بالف انجام شد.

آمبولانس در 16 مارس در برخی مناطق بین‌المللی اکران شد و سپس در پاریس، فرانسه در 20 مارس اکران شد و در 8 آوریل 2022 توسط یونیورسال پیکچرز در ایالات متحده اکران شد. این فیلم در باکس آفیس ضعیف عمل کرد و فروش کرد تقریباً 52 میلیون دلار در سراسر جهان با بودجه 40 میلیون دلاری. در حالی که داستان انتقاداتی را به دنبال داشت، فیلم برای کارگردانی بی و سکانس‌های اکشن مورد تحسین قرار گرفت.

نظر شما