اختلالات خواب رایجی که نباید نادیده بگیرید
موضوع : جامعه | سبک زندگی

اختلالات خواب رایجی که نباید نادیده بگیرید

ما نمی توانیم به اندازه کافی بر اهمیت یک خواب خوب در شب تاکید کنیم. خواب با کیفیت نه تنها سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد، بلکه هورمون هایی مانند گرلین و لپتین را نیز تنظیم می کند که به تعادل اشتها کمک می کنند. متخصصان توصیه می کنند که بزرگسالان باید به طور متوسط ​​حداقل 7 تا 9 ساعت بخوابند و اگر فرد به اندازه کافی نخوابد، در زمان نامناسب یا در زمان استراحت بخوابد، باید با یک متخصص مشورت کند تا اختلال خواب را رد کند.

فشار خون بدن از طریق خواب کافی خود را تنظیم می کند. همچنین در ارتقای سلامت قلب، ترمیم عضلات، تحکیم شناختی و محدود کردن شروع اختلالات خواب ضروری است. دکتر ریما چوداری، مشاور مغز و اعصاب، بیمارستان فورتیس، مولاند، توضیح می دهد که به دلیل سبک زندگی فعلی ما، ممکن است در شب با مشکل خواب مواجه شویم و تمایل داریم تا زمانی که مشکل تشدید شود، علائم را نادیده بگیریم.

اختلالات خواب گروهی از شرایط هستند که بر استعداد خواب خوب به طور منظم تأثیر می گذارد. این یک مشکل رایج این روزها است که مصادف با یک سردرد ساده و استرس روزانه است. هنگامی که یک بیمار برای مشکل سردرد، که یک اختلال عصبی رایج است، مراجعه می کند، 60 تا 70 درصد از موارد مربوط به اختلال خواب است، او در این مورد سهیم است.

بی خوابی به عنوان شایع ترین اختلال خواب شناخته شده است. با این حال، اشکال دیگری از اختلالات خواب وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید، همانطور که دکتر چودهری پیشنهاد کرده است.


آپنه خواب

این یک اختلال خواب جدی است که در آن تنفس مکرر متوقف می شود و دوباره شروع می شود و باعث کاهش سطح اکسیژن در خون می شود. بنابراین ممکن است اکسیژن رسانی به مغز و بقیه بدن را مختل کند. بدن ما این اتفاق را حس می کند و خواب فرد را مختل می کند تا اطمینان حاصل شود که فرد دوباره نفس می کشد. علائم شایع آپنه خواب عبارتند از خروپف، خس خس سینه برای هوا و بیدار شدن با دهان خشک.

سندرم پاهای بی قرار

سندرم پاهای بیقرار یک اختلال عصبی است که در آن فرد میل می کند که دائماً پاهای خود را حرکت دهد. افراد مبتلا به این بیماری پس از خواب، احساس ناراحتی یا پرش (درد یا سوزش) در پاها می کنند. از آنجایی که معمولاً خواب را مختل می کند، به عنوان یک اختلال خواب در نظر گرفته می شود.

فلج خواب

فلج خواب اختلالی است که در آن فرد هنگام بیدار شدن و به خواب رفتن قادر به حرکت یا صحبت نیست. در این مورد نیز ممکن است فرد تمایل به توهم داشته باشد. بیماران فشار خاصی و ترس فوری را تجربه می کنند، زیرا احساس هوشیاری دارند اما قادر به حرکت نیستند.

اختلال ریتم شبانه روزی

این نوعی اختلال است که معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که ساعت بیولوژیکی درونی فرد با نشانه‌های زمانی خارجی هماهنگ نباشد. این الگوی خواب معمولاً با دو یا چند ساعت مانع می شود، به خصوص زمانی که فرد شب دیرتر به خواب می رود یا صبح دیرتر می خوابد. این معمولاً در میان کسانی که در شیفت شب کار می کنند، تجربه جت لگ مکرر یا چرخه خواب نامنظم دارند، گزارش می شود.

بی خوابی یک نوع بسیار شایع اختلال خواب است که در آن افراد در افتادن و یا ماندن در خواب مشکل دارند. آنها تمایل دارند در طول روز بخوابند و دائما کم انرژی یا تحریک پذیر هستند.

نظر شما