پدرخوانده هوش مصنوعی: از کارهایی که در حوزه هوش مصنوعی کردم پشیمانم/ جفری هینتون گوگل را ترک کرد
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

پدرخوانده هوش مصنوعی: از کارهایی که در حوزه هوش مصنوعی کردم پشیمانم/ جفری هینتون گوگل را ترک کرد

جفری هینتون که به عنوان "پدرخوانده هوش مصنوعی" شناخته می‌شود، تایید کرد که هفته گذشته از سمت خود در گوگل استعفا داده و قصد دارد درباره "خطرات" فناوری هوش مصنوعی که در توسعه آن به کمک آن کمک کرده، سخن بگوید.

کارهای نوآورانه هینتون در زمینه شبکه‌های عصبی، سیستم‌های هوش مصنوعی را که در بسیاری از محصولات امروزی قدرت می‌گیرند، شکل داد. او برای دهه‌ها به صورت پاره‌وقت در گوگل در زمینه توسعه هوش مصنوعی شرکت کرده بود، اما او در حال حاضر نگرانی‌هایی درباره فناوری و نقش خود در پیشرفت آن دارد.

هینتون در توییت خود گفت: "من از گوگل استعفا دادم تا بتوانم درباره خطرات هوش مصنوعی صحبت کنم، بدون اینکه این موضوع چگونه بر گوگل تاثیر بگذارد. گوگل به شیوه بسیار مسئولانه‌ای عمل کرده است."

جف دین، دانشمند سرشناس گوگل، گفت: "هینتون پیشرفت‌های بنیادینی در هوش مصنوعی داشته است" و از "دهه مشارکت هینتون در گوگل" تقدیر کرد.

در یک بیانیه ارائه شده به شبکه خبری سی‌ان‌ان، دین گفت: "ما به رویکرد مسئولانه هوش مصنوعی پایبند هستیم و همچنان در حال یادگیری درک ریسک‌های نوظهور و همچنین نوآوری با جرات هستیم."

تصمیم هینتون برای ترک شرکت و صحبت کردن درباره فناوری در شرایطی است که تعدادی از قانون‌گذاران، گروه‌های دفاع از حقوق و فعالان فناوری نسبت به احتمال گسترش اطلاعات نادرست و جایگزینی شغل‌ها توسط چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هشدار داده‌اند

نظر شما