پارک ال رتیرو از جاذبه های گردشگری شهر مادرید
موضوع : جهان گردی | اروپا

پارک ال رتیرو از جاذبه های گردشگری شهر مادرید

پارک ال رتیرو با بیش از 125 هکتار مساحت و بیش از 15000 درخت - که اخیراً به عنوان میراث جهانی یونسکو نامگذاری شده است - یک واحه سرسبز در قلب شهر است. 

در آن انواع بناهای تاریخی و باغ‌های جالب از جمله Jardín de Vivaces، Jardines de Cecilio Rodríguez (باغ‌های کلاسیک با الهام از اندلس)، Jardines del Arquitecto Herrero Palacios، باغ رز Rosaleda و Parterre Francés را خواهید یافت. یک درخت مخروطی مکزیکی نزدیک به 400 سال دارد و گمان می رود کهن ترین درخت مادرید باشد.

این شهر علاوه بر نقشی که به عنوان یکی از ریه های سبز شهر دارد، یک مکان محبوب در میان مادریدیهایی است که دوست دارند برای قدم زدن، ورزش کردن، بازدید از نمایشگاه یا بردن کودکان به یک نمایش عروسکی به آنجا بروند.

 این پارک دارای یک دریاچه مصنوعی بزرگ است که در آن می‌توانید یک قایق پارویی کرایه کنید، و همچنین کاخ ولاسکوئز و کاخ شیشه‌ای که هر دو در حال حاضر به‌عنوان سالن نمایشگاه توسط موزه Reina Sofía استفاده می‌شوند، است.

 دومی یک غرفه شیشه ای زیبا است که در سال 1887 برای نگهداری گیاهان عجیب و غریب برای نمایشگاهی در فیلیپین ساخته شد. این یکی از بهترین نمونه های معماری چدنی در اسپانیا است.

ال رتیرو همچنین مملو از مجسمه‌ها و فواره‌های جالبی است، مانند بنای باشکوه آلفونسو دوازدهم، که از دریاچه مراقبت می‌کند و در بهار سال ۲۰۱۸ یک سکوی رصد با مناظر شگفت‌انگیز را به روی عموم باز کرد.

 در نزدیکی باغ رز، با مجسمه فرشته سقوط کرده روبرو خواهید شد، تنها مجسمه در جهان که به شیطان اختصاص یافته است و به طور عجیبی در ارتفاع 666 متری از سطح دریا قرار دارد.

مکان‌های دیگری که ارزش بازدید دارند عبارتند از فواره گالاپاگوس که به افتخار شاهزاده‌ی آن زمان ایزابلا دوم ساخته شد، تئاتر د تیترس، تنها تئاتری در اروپا که هر آخر هفته نمایش‌های عروسکی اجرا می‌کند، و منطقه بزرگی که به نام پادشاه فردیناند هفتم شناخته می‌شود، .

وقتی بقیه پارک به روی عموم باز شد تصمیم گرفت برای خودش و خانواده اش نگه دارد. در این بخش از El Retiro، بین Calle O'Donnell و Calle Menéndez Pelayo، برخی از 'هوس‌های' پادشاه، ساختمان‌های کوچک یا بناهای تاریخی را می‌بینید که به‌عنوان مکان‌هایی کوچک برای استراحت و آرامش پادشاهان طراحی شده‌اند که اکنون پارک فلوریدا را در خود جای داده است، یک کلوپ شبانه سابق که به فضایی چند منظوره برای سرو غذای درجه یک و میزبانی نمایش‌ها و رویدادهای دیگر تبدیل شده است.

فضای سبز فوق العاده ای که می توانید در آن استراحت کنید... یا ورزش کنید

ال رتیرو که مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است، مکانی عالی برای دوچرخه سواری، برای پیاده روی طولانی یا دویدن است. پر از زمین های بازی در اندازه های مختلف، به همان اندازه در بین بچه های کوچک محبوب است.

این پارک همچنین مرکز ورزشی شهرداری La Chopera، کتابخانه عمومی Eugenio Trias و مرکز فرهنگی Casa de Vacas و همچنین قدیمی‌ترین درخت مادرید است. گونه ای عجیب و غریب که هر سال برگ های خود را از دست نمی دهد، مخروطیان مکزیکی معروف به Ahuehuete (یا سرو Montezuma) از حدود سال 1630 در آنجا بوده است. 

سربازان ناپلئون زمانی که پارک خود را به ارتش تبدیل کردند، از آن به عنوان پشتیبان توپ های خود استفاده کردند. این یکی از معدود درختان خوش شانسی بود که از جنگ استقلال اسپانیا علیه فرانسه جان سالم به در برد.

اگر دوست دارید در اطراف پارک رکاب بزنید، می‌توانید از یکی از دوچرخه‌های کرایه‌ای در این منطقه دوچرخه کرایه کنید. همچنین تعدادی کافه و کیوسک در فضای باز پیدا خواهید کرد که در اطراف ال رتیرو قرار دارند و می توانید نوشیدنی یا لقمه ای برای خوردن داشته باشید.

هر ساله این پارک میزبان رویدادهای محبوبی مانند نمایشگاه کتاب و آتش بازی است که به افتخار سان ایسیدرو، قدیس حامی شهر برگزار می شود.

یک سایت میراث جهانی یونسکو

در 25 ژوئیه 2021، پارک ال رتیرو و پاسئو دل پرادو، که به طور مشترک به عنوان منظره نور شناخته می شوند، به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند. در این مکان خارق‌العاده که دارای «ارزش جهانی برجسته» است، فرهنگ، علم و طبیعت از اواسط قرن شانزدهم با هم ترکیب شده‌اند.

 این منطقه مکان دیدنی‌هایی مانند موزه‌های پرادو، تیسن-بورنمیسا و رینا سوفیا، کاخ سیبلس -محل فعلی شورای شهر مادرید-، دروازه Puerta de Alcalá و باغ‌های گیاه‌شناسی است.

نظر شما