فرانسه رکورددار استفاده از مرخصی استعلاجی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

فرانسه رکورددار استفاده از مرخصی استعلاجی

شدند. حقوق و مزایای مرخصی استعلاجی در فرانسه توسط قوانین کاری تعیین می‌شود. افرادی که برای مرخصی استعلاجی وجهه دارند، می‌توانند از این حق استفاده کنند تا در صورت بیماری یا نیاز به درمان، از محیط کار غیبت کنند و درمان و بهبود حال خود را تسریع کنند.

با توجه به تحقیق جدید، تقریباً نیمی از افراد شاغل در فرانسه در سال گذشته میلادی حداقل یک روز از مرخصی استعلاجی استفاده کرده‌اند. این نرخ استفاده بی‌سابقه‌ای است و نشان می‌دهد که مرخصی استعلاجی در فرانسه بسیار متداول است.

قوانین مرخصی استعلاجی در فرانسه با دیگر کشورها تفاوت‌هایی دارد. در اوج همه‌گیری کرونا، فرانسه همچنان اجازه استفاده آسان‌تری را در مورد مرخصی استعلاجی ارائه می‌دهد تا به مهار انتشار ویروس کمک کند. با این حال، در ماه‌های اخیر، مانند آلمان، برای جلوگیری از درخواست‌های غیرمنطقی، این تسهیلات ویژه را کاهش داده است.

به علاوه، در گزارش شرکت بیمه فرانسوی "آکسا" آمده است که غیبت کاری در تمام گروه‌های سنی در حال افزایش است و "انگیزه‌های روانی" به عنوان عامل اصلی مرخصی‌های استعلاجی طولانی مدت شناخته شده‌اند. این نشان می‌دهد که عوامل روحی و روانی نقش مهمی در استفاده از مرخصی استعلاجی دارد.

نظر شما