چرا آلرژی ما بدتر می شود - و در مورد آن چه باید کرد
موضوع : جامعه | سلامت و زیبایی

چرا آلرژی ما بدتر می شود - و در مورد آن چه باید کرد

اگر به نظر می رسد که حساسیت های فصلی شما با گذشت زمان بدتر می شود، احتمالاً اشتباه نمی کنید. تخمین‌ها حاکی از آن است که 30 تا 40 درصد از جمعیت جهان اکنون به نوعی آلرژی مبتلا هستند و ترزا مک‌فیل، انسان‌شناس پزشکی می‌گوید واکنش‌های آلرژیک - از جمله همه چیز از تب یونجه گرفته تا اگزما و آسم - در ایالات متحده و در سراسر جهان در حال افزایش است.

مک‌فیل دانشیار مطالعات علم و فناوری در موسسه فناوری استیونز است. او در کتاب جدید خود، آلرژیک: بدن های تحریک شده ما در جهان در حال تغییر، برخی از نظریه های افزایش آلرژی را بررسی می کند - از جمله این نظریه که تاکید بیش از حد بر بهداشت (و شاید حتی دوش گرفتن) می تواند به ایجاد حساسیت کمک کند.

او می گوید: 'حتما شنیده اید که ما به بچه ها اجازه نمی دهیم به اندازه کافی خاک بخورند. آنها به اندازه کافی خاک بازی نمی کنند. آنها به اندازه کافی در اطراف میکروب نیستند.' ما دیده‌ایم که افرادی که فرزندان خود را به مهدکودک می‌فرستند، چیزی در مورد حضور در مهدکودک وجود دارد که محافظت‌کننده نیز هست.»

توضیحات دیگر برای افزایش واکنش های آلرژیک شامل تغییر رژیم غذایی ما در طول سال ها به سمت غذاهای فرآوری شده بیشتر و فیبر کمتر است که بر میکروبیوم های ما تأثیر می گذارد. MacPhail همچنین ارتباط بین آلرژی و افزایش قرار گرفتن در معرض سموم محیطی را نشان می دهد که می تواند توانایی پوست را برای دفع آلرژن های بالقوه کاهش دهد.

علاقه مک‌فیل به آلرژی شخصی است: در آگوست 1996، پدرش در روستایی نیوهمپشایر سوار ماشینی بود که زنبوری به پنجره باز او پرواز کرد و گردن او را نیش زد و باعث واکنش آلرژیک شد.

مک‌فیل می‌گوید: «پیش از این، سلول‌های پدرم فقط هیستامین ساطع می‌کردند. پدرم دچار مشکل تنفسی شد، ... گردنش شروع به متورم شدن کرد... در عرض 30 دقیقه او در بدو ورود به بیمارستان مرد.

مک‌فیل می‌گوید اتفاقی که برای پدرش افتاد نمونه‌ای از این است که واکنش بدن به یک آلرژن چقدر می‌تواند شدید باشد. او سلول‌های ایمنی را به بازتاب‌دهنده‌ها یا متصدیان تشبیه می‌کند که وظیفه آنها اسکن اشیاء خارجی (مانند گرده درخت یا زهر زنبور عسل) است و «تصمیم‌گیری در چند ثانیه درباره اینکه آیا آن چیز خوب است یا خیر».
در حالی که اکثر واکنش های آلرژیک کشنده نیستند، مک فیل می گوید که صرف نظر از خفیف یا شدید بودن آلرژی، ناگزیر بر کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد. این ممکن است به معنای صرف هزینه زیادی برای درمان‌هایی مانند تصفیه‌کننده‌های هوا یا آنتی‌هیستامین‌های غذاهای بدون آلرژی باشد یا فقط احساس خوبی نداشته باشید.

او می‌گوید: «بیشتر افراد مبتلا به آلرژی‌های خفیف خوب نمی‌خوابند، بنابراین خواب آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد، که به این معنی است که آن‌ها کارآمد نیستند». سلامت روان آن‌ها آسیب می‌بیند، مانند اکثر افراد مبتلا به آلرژی متوسط، نوعی افسردگی یا اضطراب دارند. می‌توانیم بگوییم که این یک همبستگی است و نه علت، اما اگر دائماً کمبود خواب دارید و دائماً بهترین احساس را ندارید، بعد از مدت زمان معینی ضرر می کند.'

نظر شما