10 ایمن ترین خطوط هوایی برای پرواز در حال حاضر
موضوع : جامعه | سرگرمی

10 ایمن ترین خطوط هوایی برای پرواز در حال حاضر

1- خطوط هوایی هاوایی
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 0
بدترین تصادف: هیچ
 


خطوط هوایی هاوایی یکی از ایمن ترین خطوط هوایی در ایالات متحده است که با توجه به رکورد فوق العاده بدون تصادف خود جای تعجب ندارد. این شرکت هواپیمایی دارای ناوگانی است که تماماً از هواپیماهای بوئینگ تشکیل شده است و میانگین سنی آن 12.8 سال است که سومین ناوگان بلند در آمریکای شمالی است. هواپیماهای این شرکت مجهز به تجهیزات ایمنی پیشرفته هستند و سرمایه گذاری گسترده ای در آموزش خلبانان انجام داده است، از جمله استراتژی 'ایمنی یک تیم' برای نظارت بر تعامل خدمه در حین پرواز.

2- خطوط هوایی دلتا
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 7
بدترین تصادف: 50 نفر در سال 2006 جان باختند
 


دلتا ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکایی است که سابقه ایمنی بالایی دارد. این شرکت افتخارات متعددی را به دلیل تعهد خود به ایمنی دریافت کرده است، از جمله اینکه چندین سال متوالی توسط FlightGlobal به عنوان 'به موقع ترین خطوط هوایی جهان' انتخاب شده است. خطوط هوایی دلتا می گوید برای محافظت از ایمنی مسافران و خدمه خود از فناوری های ایمنی پیشرفته استفاده می کند، نیاز به آموزش دقیق برای خلبانان و اعضای خدمه خود دارد و به طور مداوم اقدامات ایمنی خود را به روز می کند.
3- خطوط هوایی آلاسکا
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 3
بدترین تصادف: 257 نفر در تصادف سال 1979 جان باختند
 


خطوط هوایی آلاسکا یک برنامه تعمیر و نگهداری سختگیرانه و بهترین لیست 'ممنوع پرواز' در صنعت دارد تا از سوار شدن شخصیت های ناخوشایند به هواپیما جلوگیری کند. آخرین سانحه این هواپیما در ژانویه 2000 بود و 23 سال بدون سانحه مرگبار آن را به یکی از ایمن ترین خطوط هوایی در ایالات متحده تبدیل کرد. هر هواپیما هر سه ماه یکبار برای اطمینان از ایمن بودن پرواز بررسی می‌شود و دارای ویژگی‌های ایمنی پیشرفته است که خلبانان را فوراً متوجه می‌شود که آیا مشکلی پیش می‌آید.

4- خطوط هوایی آمریکا
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 14
بدترین تصادف: 271 نفر در تصادف سال 1979 جان باختند

امریکن ایرلاینز از نظر حجم ناوگان و درآمد بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان است. به دلیل تأکید زیاد بر نگهداری و رعایت مقررات، مرتباً رتبه‌بندی ایمنی خوبی کسب می‌کند. American Airlines در سال 2020 جایزه انجمن حمل و نقل هوایی را برای برتری در مدیریت ایمنی و عملیات دریافت کرد که تعهد خود را به ایمنی مسافران در همه زمینه ها به رسمیت شناخت.

5- یونایتد ایرلاینز
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 11
بدترین تصادف: 111 نفر در تصادف سال 1989 جان باختند

یونایتد ایرلاینز به دلیل سابقه ای چشمگیر و طولانی در زمینه ایمنی به عنوان یکی از ایمن ترین خطوط هوایی آمریکا در نظر گرفته می شود. ناوگان هواپیماهای بوئینگ و ایرباس، مانند بوئینگ 737 MAX و ایرباس A320 NEO، از جدیدترین و پیشرفته‌ترین هواپیماهای امروزی هستند. هواپیمایی یونایتد یک طرح واکنش اضطراری برای تمام حوادث داخل هواپیما و شبیه‌سازهای اضطراری پیشرفته برای آموزش خلبانان ایجاد کرده است. این علاوه بر روال نگهداری و تعمیرات دقیق است.

6- بین المللی: قطر ایرویز
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 0
بدترین تصادف: هیچ

خطوط هوایی قطر به دلیل خدمات در سطح جهانی و امکانات رفاهی لوکس در طول پرواز مشهور است. نه تنها خدمات مهمان با رتبه بالایی را ارائه می دهد، بلکه دارای استانداردهای ایمنی سختگیرانه ای است که جوایز ایمنی متعددی را برای این شرکت هواپیمایی به ارمغان آورده است.

7- بین المللی: کانتاس ایرویز
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 0
بدترین تصادف: هیچ

خطوط هوایی کانتاس از مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای آموزش و نگهداری پیروی می‌کند ناوگان آن شامل برخی از جدیدترین هواپیماهای موجود در بازار است. خطوط هوایی کانتاس فناوری ناوبری پیشرفته و اقدامات ایمنی اضافی را به عنوان بخشی از تعهد خود به ایمنی ارائه می دهد.

8- بین المللی: اتحاد ایرویز
تصادفات عمده از زمان شروع عملیات: 0
بدترین تصادف: هیچ

هواپیمایی اتحاد یک شرکت هواپیمایی مستقر در امارات متحده عربی است که از سال 2004 به نقاط مختلف جهان پرواز می کند. به لطف سابقه ایمنی بی عیب و نقص و سیستم های امنیتی پیشرفته، پیوسته به عنوان یکی از 10 ایمن ترین خطوط هوایی در جهان شناخته می شود.

9- بین المللی: ایر نیوزلند
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 2
بدترین تصادف: 257 نفر در تصادف سال 1979 جان باختند

ایر نیوزلند اقدامات احتیاطی ایمنی را به اوج می رساند (جناسی در نظر گرفته شده!). این نه تنها به شدت به قوانین بین المللی پایبند است، بلکه اقدامات احتیاطی اضافی آن را از رقابت متمایز می کند. این شرکت پیشرفته ترین سیستم های اویونیک را در هوانوردی تجاری نصب کرده است و به طور مداوم نمره های بالایی را برای ایمنی خطوط هوایی دریافت کرده است.

10- بین المللی: خطوط هوایی سنگاپور
تصادفات بزرگ در 50 سال گذشته: 2
بدترین تصادف: 81 نفر در تصادف سال 2000 جان باختند

خطوط هوایی سنگاپور سابقه ای طولانی در زمینه ایمنی دارد و افتخارات متعددی را برای استانداردهای ایمنی و عملکرد خود کسب کرده است، از جمله اینکه توسط Skytrax به عنوان 'بهترین ایرلاین جهان' و 'بهترین ایرلاین در آسیا' انتخاب شده است. خطوط هوایی سنگاپور برای محافظت از ایمنی مسافران و خدمه خود از ترکیبی از آموزش های فناوری برای خلبانان و خدمه خود استفاده می کند.

نظر شما