8 اشتباهی که اگر در گرما بیرون می روید باید از آنها اجتناب کنید
موضوع : جامعه | سبک زندگی

8 اشتباهی که اگر در گرما بیرون می روید باید از آنها اجتناب کنید

داغ است - که نباید در ماه جولای غافلگیر کننده باشد. اما گرمای تابستان امسال در حال شکستن رکوردها در سراسر جهان است و در ایالات متحده در این هفته، گنبد گرمایی جنوب غربی را با دمای بسیار بالا درگیر کرده است. انتظار می‌رود ساحل شرقی بخار باشد و بخش‌هایی از کالیفرنیای جنوبی ممکن است تا روز شنبه به 106 درجه برسد، در شرایطی که سرویس ملی هواشناسی آن را تابستانی با هوای 'بیش از حد' نامیده است.

البته تابستان است و کارهایی برای انجام دادن در فضای باز دارید، از جشنواره ها گرفته تا کباب کردن و چمن زنی. ما آن را دریافت می کنیم. اما گرما می تواند بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد و زمانی که درجه حرارت به گرمای شدید می رسد باید از قبل برنامه ریزی کنید. جان شومان، پزشک مراقبت های اولیه در تولسا، اوکلاهاما، هشدار می دهد: «در این کار زیاده روی نکنید. 'گرما می تواند شما را در بر بگیرد و ضربه بزند.'

دیوید آیزنمن، پزشک دانشگاه UCLA که یکی از مدیران مرکز UCLA برای راه حل های آب و هوای سالم است، هشدار می دهد که تصورات غلط زیادی در مورد بهترین راه های محافظت از خود وجود دارد. در اینجا اشتباهاتی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید تا از ایمن ماندن در گرما مطمئن شوید.

1. بیش از حد، خیلی زود: شما باید خود را سازگار کنید
نیل گاندی، پزشک بیمارستان متدیست هوستون، می گوید: وقتی موج گرما رخ می دهد، بدن شما به زمان نیاز دارد تا سازگار شود.

اگر از صرف وقت بیشتر در تهویه مطبوع به یک فعالیت در فضای باز در گرمای شدید بروید، ممکن است غافلگیر شوید. گاندی می گوید، بدن شما برای مدیریت استرس سازگار نیست. و هر سال حدود 650 نفر بر اثر بیماری های ناشی از گرما در ایالات متحده جان خود را از دست می دهند.

خوشبختانه، پس از سازگاری، بدن در دفع بیماری های مربوط به گرما بهتر می شود. آیزنمن توضیح می دهد: 'بدن ما در دمای بدن پایین تر و با سرعت بیشتری زودتر شروع به عرق کردن می کند.' همچنین جریان خون به پوست بهبود می یابد که با انتقال گرما از هسته بدن باعث خنک شدن ما می شود. و تشنگی شما افزایش می یابد، بنابراین احتمال کم آبی بدن شما کمتر می شود.

اما این بلافاصله اتفاق نمی افتد. آیزنمن می‌گوید: «این اتفاق در طی چند روز قرار گرفتن در معرض قرار خواهد گرفت. بنابراین اگر قصد دارید یک سفر پیاده روی، گشت و گذار در تابستان یا هر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما داشته باشید، برنامه ریزی کنید که هر روز دوره های کوتاهی را در روزهای منتهی به ماجراجویی در فضای باز در گرما بگذرانید.

آیزنمن می‌گوید و توجه داشته باشید که بچه‌ها بسیار کندتر از بزرگسالان سازگار می‌شوند، بنابراین به آن‌ها چند روز فرصت دهید تا آماده شوند.

2. عدم انجام پیش هیدراتاسیون (و آبرسانی مجدد!)
وافی مومین، متخصص قلب در سیستم بهداشت Memorial Hermann در کتی، تگزاس، می‌گوید: از قبل هیدراته کنید. او می گوید: «قبل از اینکه به بیرون بروید، یک لیوان آب یا یک نوشیدنی ورزشی بگیرید.

و مقدار زیادی آب با خود بیاورید و منتظر نمانید تا تشنه شوید و در حین فعالیت در فضای باز شروع به نوشیدن کنید. گاندی می گوید: «لحظه ای که شروع به احساس تشنگی می کنید، احتمالاً بین 10 تا 25 درصد کم آبی دارید.

آیزنمن خاطرنشان می کند که اکثر مردم حتی در یک روز معمولی به اندازه کافی هیدراته نمی شوند، بنابراین شروع کردن با کمبود در یک روز گرم آسان است. توصیه او این است که مقداری را که در یک روز معمولی می نوشید دو برابر کنید. بهترین آزمایش هیدراتاسیون، بررسی رنگ ادرار است. آیزنمن می‌گوید: «مطمئن شوید که اغلب ادرار می‌کنید و ادرارتان رنگ پریده است» - تقریباً واضح است.

آب بهترین راه برای هیدراته کردن است - و رایگان است! شومان می‌گوید نوشیدنی‌های ورزشی الکترولیت‌ها را اضافه می‌کنند و اگر بیش از حد گرم شده‌اید یا در یک ماراتن یا سایر رویدادهای استقامتی شرکت می‌کنید، می‌توانند مفید باشند – اما زمانی که شما صرفاً سعی می‌کنید در طول روز هیدراته بمانید، ضروری نیستند. او همچنین به عنوان مدیر پزشکی برای Oak Street Health، زنجیره ای از کلینیک های مراقبت های اولیه، خدمت می کند. او می‌گوید در تولسا در هفته‌های اخیر شاهد حملات 100 درجه‌ای هوا بوده‌اند.

او می‌گوید: «در این زمان‌های گنبدی گرم، هر چند من به همه هزاره‌هایی که بطری‌های آب را همه جا حمل می‌کنند، بچه‌ها پوف می‌کنم - آنها در این مورد درست می‌گویند.

3. قورباغه در دیگ در حال جوش (یعنی ماشین شما) نباشید.
ممکن است متوجه نشوید که چقدر هوا داخل ماشین شما گرم است.

آیزنمن توضیح می‌دهد که اتومبیل‌ها حتی در گرمای متوسط ​​به دلیل «اثر گلخانه‌ای کوچک» خیلی سریع گرم می‌شوند.

او می‌گوید: «خورشید از آن پنجره‌ها می‌آید، و سپس گرما به اطراف می‌چرخد و در داخل محبوس می‌شود. به طول موج متفاوتی از گرما تبدیل می‌شود و از پنجره‌ها بیرون نمی‌رود». و در یک روز با دمای معتدل، مثلاً 75 درجه در بیرون، در 25 دقیقه در داخل ماشین شما 100 درجه می شود.

هر سال حدود 50 کودک با رها شدن در ماشین جان خود را از دست می دهند. آیزنمن می‌گوید، بنابراین خطرات را دست کم نگیرید، به‌ویژه اگر با اتمام یک تماس تلفنی حواس‌تان پرت شده است. او می افزاید: «حتی با روشن بودن کولر، حتی با ترک شیشه ها، می تواند خیلی سریع در آنجا داغ شود.

4. گرما + (بعضی) داروها با هم مخلوط نمی شوند
مومین توضیح می دهد که برخی از داروها می توانند افراد را در برابر گرما آسیب پذیرتر کنند.

او توضیح می دهد که برخی از داروهای قلب مانند داروهای فشار خون، که میلیون ها نفر مصرف می کنند، ادرار آور هستند. او می‌گوید: «این داروها سعی می‌کنند به دلیل مشکلات قلبی، مایعات را از بدن شما خارج کنند. و اگر گرما را اضافه کنید، که باعث از دست دادن مقادیر بیش از حد مایعات نیز می شود، 'این می تواند وضعیت بسیار خطرناکی ایجاد کند.'

شومان می گوید، انواع دیگر داروها نیز می توانند این اثر را داشته باشند. این داروها شامل داروهای آنتی کولینرژیک، داروهای ضد تشنج، داروهای مثانه و آرام بخش هستند. 'بسیاری از داروها با کم آبی بدن ما کار می کنند - مایعات اضافی را دفع می کنند. مراقب باشید!' او هشدار می دهد.

به طور کلی، افراد مسن بیشتر در برابر گرما آسیب پذیر هستند، بنابراین اگر سن شما بالاست و از این داروها استفاده می کنید، اقدامات احتیاطی بیشتری را برای خنک ماندن و هیدراته ماندن انجام دهید. از پزشک خود بپرسید که آیا هر یک از داروهای شما می تواند باعث کم آبی بدن شود.

5. علائم اولیه بیماری های مرتبط با گرما را نادیده نگیرید
چند نشانه اول که نشان می دهد بیش از حد گرم می شوید ممکن است خیلی نگران کننده نباشند: تعریق، خستگی، سرگیجه و سردرد. ممکن است احساس تهوع یا سبکی سر داشته باشید. اما مومین می‌گوید: «اینها نشانه‌هایی از گرمازدگی هستند.

او می‌گوید: «شاید فقط آن را از بین ببرید و بگویید، می‌دانید، هوا گرم است و من قبلاً چنین احساسی داشته‌ام، اما بدترین علائم می‌تواند خیلی سریع و بدون اینکه متوجه شود ظاهر شود. و به طور ناگهانی، بدن شما بیش از حد گرم می شود تا جایی که واقعاً نمی توانید مایعات کافی در آن مقطع بنوشید تا آنچه را که قبلاً رخ داده است، معکوس کنید.

علائم گرمازدگی می تواند به سرعت جدی تر شود. آنها می توانند شامل گرفتگی عضلات، افزایش خستگی و تسریع ضربان قلب باشند. گاندی می‌گوید: «شما ممکن است شروع به ضعیف شدن کنید و در حین تلاش کردن، نفس خود را از دست بدهید.

6. بدانید چه زمانی باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید
اگر با فردی هستید که علائم بیماری ناشی از گرما را نشان می دهد، او را به مکانی خنک منتقل کنید، به او آب یا نوشیدنی ورزشی بدهید و پوست او را مرطوب کنید. همچنین می‌توانید لباس‌های غیر ضروری مانند کفش، جوراب و کت را بردارید.

سپس، آنها را مشاهده کنید. آیزنمن می گوید که علائم آنها باید در حدود 30 دقیقه شروع به بهبود کند. اگر در آن زمان بهبود نیافتند یا در هر نقطه ای علائم نگران کننده تری داشتند، با کمک پزشکی تماس بگیرید. آیزنمن می‌گوید: «من فکر می‌کنم گاهی مردم برای تماس با 911 خیلی منتظر می‌مانند.

آیزنمن می‌گوید: «اگر ضربان قلب آن‌ها سریع می‌رود، اگر سریع نفس می‌کشند، اگر اصلاً گیج به نظر می‌رسند، همه اینها نشان‌دهنده‌هایی هستند که آنها بیش از آنچه شما می‌توانید در معرض گرما قرار گرفته‌اند، قرار گرفته‌اند.

هنگامی که گرمازدگی شروع می شود، افراد حتی می توانند هوشیاری خود را از دست بدهند یا بیهوش شوند - در این مورد، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

شما واقعاً می خواهید از گرمازدگی جلوگیری کنید: گاندی می گوید با گرمازدگی، دمای مرکزی بدن شما می تواند به سرعت به 103 تا 105 درجه یا بیشتر افزایش یابد. هنگامی که این اتفاق می افتد، 'شما می توانید به سرعت شروع به تجربه برخی آسیب های اندام کنید.'

۷- لباس های گشاد و سبک بپوشید
اگر زمانی را در گرما می گذرانید، لباسی که می پوشید اهمیت دارد. مومین می‌گوید: «من به دنبال رنگ‌های روشن‌تر هستم، زیرا این رنگ‌ها به جای جذب گرما در مقایسه با رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی و آبی تیره، تمایل به انعکاس گرما دارند. و از لباس های تنگ که می تواند جریان هوا را مسدود کند دوری کنید.

آیزنمن می‌افزاید: «لباس‌های گشاد اجازه می‌دهند که گرما راحت‌تر از بدن شما خارج شود».

8. الکل تماس بدی است
اگر در یک مهمانی در فضای باز هستید، در مقابل آن مارگاریتای سرد مقاومت کنید. به جای آن به سراغ ماکتل بروید. شومان می‌گوید: «الکل خیلی سریع‌تر شما را در گرما کم‌آبی می‌کند».

او می‌گوید: اگر مصمم هستید که چیزی را با یک لگد کوچک در آن بخورید، برای هر نوشیدنی که دارید مقداری آب بنوشید تا از دردسر جلوگیری کنید. 'اگر مجبور شوید زیاد ادرار کنید، ارزشش را دارد. اگر این کار را نکنید، ممکن است دچار مشکل شوید.'

مومین موافق است: 'الکل بسیار مشکل ساز است' اگر در گرما در فضای باز هستید. نه تنها باعث از دست دادن مایعات می شود، بلکه «می تواند قضاوت شما را نیز مختل کند». و هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است علائم بیماری مربوط به گرما را از دست بدهید.

نظر شما