درباره گرینچیک بیشتر بدانیم
موضوع : جامعه | سرگرمی

درباره گرینچیک بیشتر بدانیم

گرینچیک  (Pyrrhura molinae)، که در پرورش مرغداری به عنوان گونه سبزه شناخته می شود، گونه ای از پرندگان در زیر خانواده Arinae از خانواده Psittacidae، طوطی آفریقایی و جهان جدید است. در آرژانتین، بولیوی، برزیل و پاراگوئه یافت می شود.
 


طبقه بندی و سیستماتیک
گرینچیک  دارای این شش زیرگونه است:

گرینچیک . flavoptera Maijer، Herzog، Kessler، Friggens & Fjeldsa، 1998
گرینچیک  molinae (Massena & Souance، 1854)
گرینچیک  فونیکورا (شلگل، 1864)
گرینچیک  هیپوگزانتا (سالوادوری 1899)
گرینچیک  محدود تاد، 1947
گرینچیک  استرالیایی تاد، 1915
زیرگونه P. m. هیپوگزانتا قبلا با نام P.m شناخته می شد. sordida و گاهی اوقات به عنوان یک گونه جداگانه درمان می شد. با این حال، بر اساس اصل اولویت، نام قدیمی هیپوگزانتا جایگزین sordida شد. گرینچیک  نیز به عنوان همنوع با طوطی شکم قهوه ای (P. frontalis) در نظر گرفته شده است.
پاراکیت گرینچیک  بیشترین ارتباط را با طوطی های شکم قهوه ای، مرواریدی (P. lepida) و شکم زرشکی (P. perlata) دارد.
 


توضیحات
طوطی شکم زرشکی 25 تا 26 سانتی متر (9.8 تا 10 اینچ) طول و 62 تا 81 گرم (2.2 تا 2.9 اونس) وزن دارد. جنسشون یکیه بزرگسالان زیرگونه نامزد P. m. مولینا از پیشانی تا پشت به رنگ قهوه‌ای مات است و گونه‌های سبز رنگ، پوشش گوش قهوه‌ای خاکستری و حلقه‌ای سفید کرمی از پوست برهنه دور چشم دارد. قسمت بالایی آنها سبز است. چانه، گلو و کناره های گردن آنها قهوه ای فلس دار و مایل به سفید است. شکم آن‌ها مایل به قرمز مات و پهلوهای پایینی و قسمت دریچه آن‌ها سبز است. بال آنها بیشتر سبز است و پرهای پروازی مایل به آبی دارد. دم آنها مایل به قرمز مات است. نابالغ ها شبیه بزرگسالان هستند اما شکم قرمز ندارند.
 

زیرگونه P. m. فونیکورا در سطح بالایی قاعده دمش سبز است. پ.م. محدودی دارای یقه آبی، ته رنگ آبی روی گونه‌هایش، و شکم قرمز کوچک‌تر از نامزد است. پ.م. هیپوگزانتا تاج رنگ پریده تر و پوسته پوسته شدن کمتری روی سینه نسبت به نامزد دارد. پ.م. australis رنگ پریده‌تر از نامزد است و لکه قرمز بزرگ‌تری برای شکم دارد. پ.م. فلاووپترا در خم بال و روی لبه کارپال نارنجی تا قرمز است و در غیر این صورت مانند نامزد است.

تعداد کمی از افراد پ.م. هیپوگزانتا قسمت زیرین عمدتا زرد رنگ است.

نظر شما