موضوع : دانشنامه | ج

جام جهانی فوتبال زنان 2023

جام جهانی فوتبال زنان 2023 نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال زنان بود که هر چهار سال یکبار توسط فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برگزار می شود. این مسابقات از 20 ژوئیه تا 20 آگوست 2023 در استرالیا و نیوزیلند برگزار شد و با قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به پایان رسید.

این مسابقات اولین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال زنان بود که با 32 تیم برگزار شد، دو تیم بیشتر از دوره های قبلی. 32 تیم در هشت گروه چهار تیمی قرار گرفتند و دو تیم برتر هر گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

در مرحله یک هشتم نهایی، برنده هر گروه به مصاف تیم دوم گروه دیگر رفت. در مرحله یک چهارم نهایی، برنده هر بازی به مصاف برنده بازی دیگر رفت. در مرحله نیمه نهایی، برنده هر بازی به مصاف برنده بازی دیگر رفت. در فینال، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا به مصاف تیم ملی فوتبال زنان هلند رفت و با نتیجه 2-1 پیروز شد و برای سومین بار قهرمان جام جهانی فوتبال زنان شد.

این مسابقات موفقیت بزرگی بود و بیش از 1.1 میلیارد نفر در سراسر جهان آن را تماشا کردند. این مسابقات همچنین موفقیت بزرگی برای استرالیا و نیوزیلند بود و باعث شد توجه بیشتری به این دو کشور شود.

نظر شما