موضوع : دانشنامه | د

دریاچه چمپلین

دریاچه چمپلین (به انگلیسی: Lake Champlain) دریاچه‌ای است که در مرز ایالات متحده آمریکا و کانادا واقع شده است. این دریاچه بزرگترین دریاچه در نیو انگلند و سومین دریاچه بزرگ در شمال شرقی ایالات متحده است. دریاچه چمپلین حدود ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) طول و ۱۲ مایل (۱۹ کیلومتر) عرض دارد و مساحت آن ۱٬۱۵۰ مایل مربع (۲٬۹۸۰ کیلومتر مربع) است. عمق متوسط دریاچه ۱۴۰ فوت (۴۳ متر) و عمق حداکثر آن ۴۰۴ فوت (۱۲۳ متر) است.

دریاچه چمپلین توسط رودخانه کنکتیکت تغذیه می‌شود و از طریق رودخانه سنت لورنس به اقیانوس اطلس می‌ریزد. این دریاچه دارای آب شیرین است و زیستگاه انواع مختلفی از ماهی‌ها، از جمله قزل‌آلای دریاچه‌ای، ماهی قزل‌آلای خال‌خالی و ماهی آزاد است.

دریاچه چمپلین یک مقصد محبوب برای گردشگری است و فعالیت‌های مختلفی در آن انجام می‌شود، از جمله قایقرانی، شنا، ماهیگیری، قایقرانی، کایاک سواری، دوچرخه سواری و پیاده روی. این دریاچه همچنین یک مقصد محبوب برای قایقرانی است و چندین مسابقه قایقرانی در آن برگزار می‌شود.

دریاچه چمپلین یک دریاچه زیبا و منحصر به فرد است که به بازدیدکنندگان خود چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن ارائه می دهد.

نظر شما