جوایز گلدن گلوب
موضوع : دانشنامه | ج

جوایز گلدن گلوب

جوایز گلدن گلوب جوایز سالانه ای است که توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به بهترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی اهدا می شود. جوایز گلدن گلوب اولین بار در سال 1944 اهدا شد و یکی از معتبرترین جوایز در صنعت سرگرمی محسوب می شود.

مراسم جوایز گلدن گلوب معمولاً در ژانویه برگزار می شود و به صورت زنده از شبکه ان بی سی پخش می شود. جوایز گلدن گلوب در 25 دسته اهدا می شود که شامل بهترین فیلم درام، بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، بهترین بازیگر مرد در فیلم درام، بهترین بازیگر زن در فیلم درام و غیره می شود.

برندگان جوایز گلدن گلوب توسط بیش از 90 عضو انجمن مطبوعات خارجی هالیوود انتخاب می شوند. این انجمن متشکل از روزنامه نگاران، عکاسان و منتقدان سینمایی است که در هالیوود کار می کنند.

جوایز گلدن گلوب اغلب به عنوان پیش بینی جوایز اسکار محسوب می شوند. در سال های اخیر، اکثر برندگان جوایز گلدن گلوب در بخش های فیلم و تلویزیون در جوایز اسکار نیز برنده شده اند.

جوایز گلدن گلوب در سال های اخیر با انتقاداتی از جمله عدم تنوع و تبعیض جنسی مواجه شده است. در سال 2021، انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعلام کرد که تغییراتی در روند انتخاب برندگان جوایز ایجاد خواهد کرد تا از تنوع بیشتر و نمایندگی بهتر اطمینان حاصل کند.

نظر شما