موضوع : دانشنامه | د

دختری با خالکوبی اژدها

دختری با خالکوبی اژدها یک رمان جنایی رمز و راز نوشته استیگ لارسن، روزنامه نگار و نویسنده سوئدی است. این اولین رمان در سری میکی بلومهکویست است. این کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در سوئد به زبان سوئدی منتشر شد. این کتاب در سال ۲۰۰۵ به زبان انگلیسی منتشر شد و در سال ۲۰۰۹ توسط دیوید فینچر به یک فیلم تبدیل شد.

داستان حول محور میکی بلومهکویست، روزنامه نگار سابق و لیسبت سالاندر، هکر سابق می چرخد. بلومهکویست توسط یک میلیاردر به نام هنریک ونگر استخدام می شود تا 36 سال پیش ناپدید شدن خواهرزاده او، هانا ونگر را بررسی کند. بلومهکویست با سالاندر کار می کند که هکری است که ونگر برای کمک به او استخدام کرده است. آنها به سرعت متوجه می شوند که هانا قربانی یک شبکه قاچاق جنسی است که توسط خانواده ونگر اداره می شود.

دختری با خالکوبی اژدها یک رمان پرفروش بود و به بیش از 80 زبان ترجمه شد. این کتاب همچنین به یک فیلم تبدیل شد که در سال ۲۰۰۹ اکران شد. فیلم توسط دیوید فینچر کارگردانی شد و کیلین مورفی در نقش بلومهکویست و رونی مارا در نقش سالاندر بازی کردند. فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد و نامزد پنج جایزه اسکار شد.

دختری با خالکوبی اژدها یک رمان پیچیده و جذاب است که به موضوعاتی مانند خشونت جنسی، سوء استفاده از قدرت و فساد می پردازد. این کتاب یک تریلر پرتعلیق است که تا انتها خواننده را درگیر می کند.

نظر شما