موضوع : دانشنامه | د

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل (McGill University) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در مونترال، کبک، کانادا است. این دانشگاه در سال 1821 توسط جیمز مک گیل، تاجر اسکاتلندی و فیلسوف بنیانگذاری شد. مک گیل قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در کانادا و دومین دانشگاه قدیمی در کشور پس از دانشگاه کبک است.

مک گیل یک دانشگاه تحقیقاتی جهانی است و عضو گروه هشت دانشگاه تحقیقاتی کانادا (U15)، انجمن دانشگاه‌های آمریکایی و انجمن دانشگاه‌های کانادایی و ایالات متحده است. دانشگاه مک گیل به طور مداوم در رتبه بندی های جهانی دانشگاه ها در رتبه های برتر قرار می گیرد.

دانشگاه مک گیل دارای 11 دانشکده است که طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند. این دانشگاه همچنین دارای تعدادی مرکز تحقیقاتی و موزه است.

دانشگاه مک گیل یک دانشگاه بین المللی است و حدود 40000 دانشجو از بیش از 150 کشور جهان در آن تحصیل می کنند. این دانشگاه همچنین دارای یک برنامه بورسیه گسترده است که به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا در مک گیل تحصیل کنند.

دانشگاه مک گیل یک دانشگاه معتبر است که به سطح بالای آموزش و پژوهش خود معروف است. این دانشگاه همچنین یک دانشگاه بین المللی است که دانشجویان از سراسر جهان را به خود جذب می کند.

نظر شما