نمایی از انجمن فرهنگی ایران و شوروی (واکس)
موضوع : تصویر | تاریخی

نمایی از انجمن فرهنگی ایران و شوروی (واکس)

انجمن فرهنگی ایران و شوروی در سال 1321 خورشیدی در تهران تأسیس شد. هدف این انجمن، گسترش روابط فرهنگی و ایجاد حسن تفاهم و دوستی بین دو ملت ایران و شوروی بود. انجمن در طول فعالیت خود، فعالیت‌های مختلفی را انجام داد، از جمله:

برگزاری نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی
برگزاری کنسرت‌های موسیقی
برگزاری سخنرانی‌ها و جلسات علمی
انتشار مجله «پیام نو»

انجمن فرهنگی ایران و شوروی پس از انقلاب اسلامی ایران، فعالیت خود را متوقف کرد.

برخی از فعالیت‌های انجمن عبارتند از:

برگزاری نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی: انجمن فرهنگی ایران و شوروی در طول فعالیت خود، نمایشگاه‌های متعددی از آثار هنری و فرهنگی ایران و شوروی برگزار کرد. این نمایشگاه‌ها در تهران و شهرهای دیگر ایران برگزار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
برگزاری کنسرت‌های موسیقی: انجمن فرهنگی ایران و شوروی همچنین کنسرت‌های متعددی از موسیقی ایرانی و شوروی برگزار کرد. این کنسرت‌ها توسط هنرمندان برجسته ایرانی و شوروی برگزار شد و به گسترش فرهنگ موسیقی دو کشور کمک کرد.
برگزاری سخنرانی‌ها و جلسات علمی: انجمن فرهنگی ایران و شوروی همچنین سخنرانی‌ها و جلسات علمی متعددی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و علمی برگزار کرد. این سخنرانی‌ها و جلسات توسط کارشناسان و متخصصان ایرانی و شوروی برگزار شد و به تبادل دانش و اطلاعات بین دو کشور کمک کرد.
انتشار مجله «پیام نو»: انجمن فرهنگی ایران و شوروی همچنین مجله «پیام نو» را منتشر می‌کرد. این مجله به دو زبان فارسی و روسی منتشر می‌شد و به انتشار مقالات و مطالب فرهنگی و هنری اختصاص داشت.

انجمن فرهنگی ایران و شوروی نقش مهمی در گسترش روابط فرهنگی و ایجاد حسن تفاهم و دوستی بین دو ملت ایران و شوروی ایفا کرد.

نظر شما