چرا مطمئن نمی شویم که همه بچه ها در مدرسه خوب عمل کنند؟
موضوع : پژوهش | مقاله

چرا مطمئن نمی شویم که همه بچه ها در مدرسه خوب عمل کنند؟

آغاز سال تحصیلی جدید یادآور نابرابری‌ها در سیستم آموزشی بریتانیا است. در حالی که موسسات خیریه درخواست کمک های مالی برای لباس های مدرسه کرده اند، در مقابل هزینه سالانه یک مدرسه خصوصی معروف حدود 45000 پوند است.

تنها 43 درصد از کودکان خانواده های کم درآمد به 5 درجه A*-C GCSE می رسند، در مقایسه با 71 درصد از همه کودکان دیگر. حدود 14 درصد از دانش‌آموزان در انگلستان مدعی غذای رایگان مدرسه هستند و چنین دانش‌آموزانی نتایج GCSE پایین‌تری نسبت به سایر دانش‌آموزان دارند.

دانش آموزان سفیدپوست که واجد شرایط دریافت وعده های غذایی رایگان مدرسه هستند، به ویژه پسران، کمترین نتایج را دارند. این بدان معنا نیست که این کودکان شکست می خورند. این فقط به این معنی است که آنها به طور متوسط ​​کمتر موفق هستند.

پیشرفت تحصیلی در مدارس دولتی معمولی در شمال نسبت به مدارس مشابه در لندن کاهش یافته است. مدارس خصوصی و انتخابی بر رتبه بندی کلی مدارس دولتی معمولی تأثیر دارند. مربیگری آزمون خصوصی عاملی است و برخی از تواناترین کودکان از نظر تحصیلی در سیستم مدارس دولتی معمولی نیستند.

آمادگی برای مدرسه معیاری مبتنی بر معلم است که نشان می دهد کودکان پنج ساله چقدر برای مدرسه آماده هستند. آنها در برابر اهداف یادگیری اولیه از جمله سواد، ریاضیات، مهارت های گوش دادن و دوست یابی ارزیابی می شوند. در سال 2017، دختران از آمادگی تحصیلی بالاتری نسبت به پسران برخوردار بودند (78 درصد در مقایسه با 62 درصد). همچنین تفاوت های اساسی بین مناطق وجود داشت. به عنوان مثال، بین 60 تا 65 درصد از کودکان در مناطقی مانند لیورپول، میدلزبرو، اولدهام، روچدیل، لیدز، هال و بلکبرن به عنوان آمادگی مدرسه در مقایسه با 78 درصد کودکان در ریچموند آپون تیمز و لویشم. همچنین تفاوت های قابل توجهی بین مناطق در سطح آمادگی مدرسه دانش آموزانی که مدعی غذای رایگان مدرسه هستند، بر اساس قومیت و برای آن دسته از کودکان با نیازهای آموزشی ویژه وجود دارد. ارزیابی ها در طول سال تحصیلی انجام می شود و بنابراین رشد کودک قبل و در طول این سال، از جمله در خانه، یک عامل مهم است.

مجموعه ای از اقدامات برای حمایت از کودکان خانواده های کم درآمد انجام شده است، از جمله حق بیمه فقر، که می تواند توسط یک مدرسه برای حمایت آموزشی اضافی هزینه شود. چالش های پیش روی معلمان قابل توجه است. یکی از معلمان که ما می شناسیم، شغل تدریس خود را عوض کرده و به دلیل تأثیری که تدریس بر سلامتی او داشته، راننده تحویل کالا شده است!

تحقیقات همچنین نقش حیاتی والدین و مراقبان را در حمایت از یادگیری کودک برجسته کرده است. این می تواند به سادگی تشویق به خواندن، کمک به ریاضیات پایه و صحبت در مورد موضوعات مورد مطالعه و همچنین بازدید از مدرسه فرزندشان و صرف وقت و به اشتراک گذاری مهارت ها باشد. جامعه گسترده تر در اطراف یک مدرسه باید درگیر شود تا مدرسه موفق شود.

فقدان تحرک اجتماعی در بریتانیا عاملی برای درک نابرابری در آموزش است. تحقیقات کمیسیون تحرک اجتماعی دولت نشان داده است که چگونه کودکان مدارس دولتی معمولی به احتمال بسیار کمتری در مشاغلی مانند قانون، خدمات ملکی، پزشکی، رسانه و سیاست مشاغل ارشد دارند.

در قرن نوزدهم، مدارس به اصطلاح ژنده‌پوشی که توسط بشردوستان تأمین می‌شد، آموزش، غذا، پوشاک، پاپوش و سفرهای گاه به گاه به ساحل را برای فقیرترین کودکان فراهم می‌کردند. برخی از ساختمان‌ها همچنان پابرجا هستند تا یادآور نابرابری‌های امروزی باشند. انگلستان از نظر نتایج امتحانات در جدول لیگ بین المللی بسیار پایین است و همچنین سطح شادی در بین کودکان پایین است.

در قرن نوزدهم، مدارس به اصطلاح ژنده‌پوشی که توسط بشردوستان تأمین می‌شد، آموزش، غذا، پوشاک، پاپوش و سفرهای گاه به گاه به ساحل را برای فقیرترین کودکان فراهم می‌کردند. برخی از ساختمان‌ها همچنان پابرجا هستند تا یادآور نابرابری‌های امروزی باشند. انگلستان از نظر نتایج امتحانات در جدول لیگ بین المللی بسیار پایین است و همچنین سطح شادی در بین کودکان پایین است.

به طور کلی، شواهد بر اهمیت نقش والدین، مراقبان، مدارس، معلمان و جوامع محلی در پرداختن به نابرابری‌ها در آموزش تاکید می‌کنند تا به کودکان بهترین فرصت را برای غلبه بر معایب و چالش‌هایی که می‌توانند با آن‌ها مواجه کنند، بدهند.

البته قبولی در امتحانات تنها راه رسیدن به یک زندگی شاد و معنادار نیست و سایر جنبه های مهم توسعه اغلب اندازه گیری نمی شود. اما کاهش هزینه‌ها در مدارس، شفافیت کمتر آکادمی‌ها، منابع محدودی که برای بازرسی در اختیار Ofsted قرار دارد، بحران در استخدام و حفظ معلمان به این معنی است که آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری به کمک نیاز دارد. همه مدارس می توانند و باید برجسته باشند.

نظر شما