فنلاند تمام مرزهای خود را با روسیه می‌بندد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

فنلاند تمام مرزهای خود را با روسیه می‌بندد

دولت فنلاند روز سه‌شنبه، ۷ آذر ۱۴۰۲، اعلام کرد که تمام گذرگاه‌های مرزی خود را با روسیه به مدت دو هفته به روی مسافران خواهد بست. این تصمیم در پی افزایش چشمگیر ورود پناهجویان از روسیه به فنلاند در ماه‌های اخیر گرفته شد.
گارد مرزی فنلاند می‌گوید که در ماه نوامبر، حدود ۹۰۰ پناهجو از کشورهایی مانند کنیا، مراکش، پاکستان، سوریه، سومالی و یمن از طریق خاک روسیه وارد فنلاند شده‌اند. این در حالی است که در ماه‌های قبل، تعداد پناهجویانی که به این شکل وارد فنلاند می‌شدند، به طور متوسط کمتر از یک نفر در روز بود.
فنلاند و متحدانش روسیه را مسئول سازماندهی و گسیل پناهجویان به سوی مرزهای این کشور اروپای شمالی می‌دانند. نخست وزیر فنلاند، پتری اورپو، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این عملیات نفوذ روسیه است و ما آن را نمی‌پذیریم.»
روسیه این اتهام را رد کرده است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که این کشور به هیچ وجه در جریان ورود پناهجویان به فنلاند دخیل نیست.
بستن مرزهای فنلاند با روسیه می‌تواند پیامدهای اقتصادی و سیاسی قابل توجهی داشته باشد. این اقدام می‌تواند بر تجارت بین دو کشور تأثیر بگذارد و همچنین می‌تواند به تشدید تنش‌های بین روسیه و غرب منجر شود.

نظر شما