برخی از باکتری‌های روده می‌توانند به بهبود سلامت روان کمک کنند
موضوع : جامعه | سلامت و زیبایی

برخی از باکتری‌های روده می‌توانند به بهبود سلامت روان کمک کنند

این یافته‌ها بسیار جالب و امیدوارکننده هستند. نشان می‌دهند که میکروبیوم روده می‌تواند نقش مهمی در سلامت روان ایفا کند.
لاکتوباسیلوس یک پروبیوتیک است، یعنی باکتری‌ای مفید که به طور طبیعی در روده انسان وجود دارد. این باکتری برای سلامت گوارشی و ایمنی بدن مهم است.
پژوهشگران دانشگاه ویرجینیا دریافتند که لاکتوباسیلوس می‌تواند از طریق یک پروتئین سیستم ایمنی به نام سیتوکین IL-1β، سطح استرس را کاهش دهد. IL-1β یک پروتئین پیش التهابی است که در پاسخ به استرس ترشح می‌شود.
در موش‌هایی که سطح لاکتوباسیلوس در آن‌ها کاهش یافته بود، سطح IL-1β افزایش یافته بود. این موش‌ها همچنین رفتارهای اضطرابی بیشتری از خود نشان می‌دادند.
پژوهشگران همچنین دریافتند که انتقال میکروبیوم روده موش‌های مضطرب به موش‌های آزاد، باعث کاهش رفتارهای اضطرابی در موش‌های آزاد می‌شود.
این یافته‌ها نشان می‌دهند که لاکتوباسیلوس می‌تواند به بهبود سلامت روان از طریق کاهش استرس کمک کند. این امر می‌تواند به درمان‌ها و پیشگیری برای اضطراب و افسردگی با استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک منجر شود.
البته، تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها در انسان‌ها لازم است. با این حال، این یافته‌ها نشان می‌دهند که میکروبیوم روده ممکن است یک هدف درمانی جدید برای اختلالات روانی باشد.
در اینجا چند نکته برای افزایش سطح لاکتوباسیلوس در روده آورده شده است:

از غذاهای پروبیوتیک مانند ماست، کفیر، کیمچی و کلم ترش استفاده کنید.
از مکمل‌های پروبیوتیک استفاده کنید.
از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید.
به اندازه کافی بخوابید.
ورزش کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید سلامت روان خود را بهبود ببخشید.

نظر شما