تیراندازی در دانشگاه لاس وگاس
موضوع : تصویر | خبری

تیراندازی در دانشگاه لاس وگاس

در روز چهارشنبه 6 دسامبر 2023، یک مرد مسلح در دانشگاه لاس وگاس در ایالات متحده آمریکا تیراندازی کرد. این تیراندازی در ساعت 11:30 صبح به وقت محلی آغاز شد و در حدود 10 دقیقه ادامه داشت. در این تیراندازی، 12 نفر کشته و 20 نفر دیگر زخمی شدند.
مهاجم این تیراندازی، یک مرد 22 ساله به نام "جاستین براو" بود. وی از دانشجویان دانشگاه لاس وگاس بود و در رشته مهندسی برق تحصیل می کرد. براو پس از تیراندازی، خودکشی کرد.
انگیزه این تیراندازی هنوز مشخص نیست. اما پلیس معتقد است که براو ممکن است از مشکلات روحی و روانی رنج می برده است.
این تیراندازی، دومین تیراندازی مرگبار در یک دانشگاه آمریکایی در سال 2023 است. تیراندازی اول در دانشگاه "پیتسبورگ" در ایالت پنسیلوانیا رخ داد و در آن 11 نفر کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.
جزئیات تیراندازی
براو این تیراندازی را در محوطه دانشگاه لاس وگاس آغاز کرد. وی ابتدا به یک ساختمان مسکونی دانشجویی تیراندازی کرد و سپس به یک ساختمان آموزشی رفت. در ساختمان آموزشی، وی به دانشجویان و اساتید تیراندازی کرد.
در این تیراندازی، 12 نفر کشته شدند که 9 نفر از آنها دانشجو و 3 نفر از آنها استاد بودند. 20 نفر دیگر نیز در این تیراندازی زخمی شدند که 15 نفر از آنها دانشجو و 5 نفر از آنها استاد بودند.
واکنش ها به تیراندازی
پس از این تیراندازی، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، "جو بایدن"، آن را "یک تراژدی وحشتناک" خواند. وی همچنین از خانواده های قربانیان این تیراندازی ابراز تسلیت کرد.
مقامات دانشگاه لاس وگاس نیز این تیراندازی را محکوم کردند. آنها اعلام کردند که در حال انجام اقداماتی برای افزایش امنیت در دانشگاه هستند.
تدابیر امنیتی در دانشگاه ها
تیراندازی در دانشگاه لاس وگاس، بار دیگر توجه ها را به موضوع امنیت در دانشگاه ها جلب کرد. مقامات دانشگاه ها در سراسر ایالات متحده آمریکا، پس از این تیراندازی، تدابیر امنیتی خود را افزایش دادند.

نظر شما