در هفته نخست شهریورنفیس ترین فرش های صادراتی ایران در نمایشگاه بین المللی تهران عرضه می شود
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

در هفته نخست شهریورنفیس ترین فرش های صادراتی ایران در نمایشگاه بین المللی تهران عرضه می شود

روزنامه همشهری، سه شنبه 23 مرداد ,1375 13 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1041

نفیس ترین فرش های صادراتی کشور درپنجمین نمایشگاه بین المللی فرش ایران که در هفته اول شهریورماه گشایش می یابد در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار داده می شود.
غلامعلی بختیاری فر مدیر عامل اتحادیه مرکزی فرش دستباف دیروز در جمع خبرنگاران, ضمن اعلام مطلب بالا گفت: برای عرضه مستقیم انواع تولیدات فرش کشور به مردم و بازرگانان فرش و جلوگیری از سفرهای بین استانی تا دو ماه دیگرنمایشگاه دائمی عرضه مستقیم فرش در تهران ایجاد می شود.
وی افزود: در حال حاضر 226 تعاونی فرش روستایی با بیش از500 هزار نفر بافنده تحت پوشش اتحادیه مرکزی فرش دستباف قرار دارد. وی گفت: میزان تولیدات سالانه اعضای تعاونیهای فرش روستایی تحت پوشش جهاد معادل 2 میلیون مترمربع و به ارزش 100 میلیاردتومان است. وی در ادامه گفت: براساس سیاستهای جدید جهادسازندگی برای افزایش مصرف داخلی فرش, تسهیلات جدیدی مثل فروش اقساطی فرش به کارمندان فراهم شده است.
بختیاری فر گفت: برای پشتیبانی از تولیدکنندگان فرش, امسال امکانات اتحادیه مرکزی فرش دستباف وزارت جهاد سازندگی برای تهیه و واردات مواد اولیه فرش 6 برابر افزایش یافته است و علاوه بر اعتبارات تبصره 4 قانون بودجه سال 75 از اعتبارات تبصره های 62 و 3 این قانون نیز استفاده می شود.
وی در مورد نمایشگاه بین المللی فرش گفت: امسال از تجار بزرگ کشورهای کانادا, مکزیک, ژاپن و تعدادی از کشورهای آفریقا و اروپا دعوت به عمل آمده است. وی در پایان گفت: برای رفع موانع موجود در صادرات فرش کشور گزارش کارشناسی توسطوزارت جهادسازندگی تهیه و به ستاد تنظیم بازار ارائه شده است. در این گزارش افزایش مهلت پیمان ارزی صادرات فرش از 8 ماه به یک سال , تجدید نظر در قیمت گذاری فرش صادراتی توسط گمرک و در اختیار گذاشتن صددرصد ارز حاصل از صادرات فرش به صادرکنندگان برای واردات مواد اولیه پیشنهادشده است.

 

نظر شما