با همکاری دانشگاه آلبرتا کانادا و مرکز ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک کارگاه بین المللی انتقال و بیان ژن در تهران برگزار می شود
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

با همکاری دانشگاه آلبرتا کانادا و مرکز ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک کارگاه بین المللی انتقال و بیان ژن در تهران برگزار می شود

روزنامه همشهری، چهارشنبه 24 مرداد ,1375 14 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1042

سرویس علمی فرهنگی: کارگاه بین المللی انتقال و بیان ژن, به همت مرکز ملی تحقیقات مهندسی ژنتیک و تکنولوژی زیستی و همکاری بخش جراحی و گروه میکروبیولوژی دانشگاه آلبرتاکانادا, از تاریخ 27 مردادماه جاری به مدت 8 روز در تهران برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ما کارگاه عملی و نظری انتقال و بیان ژن با هدف انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی و دستیابی به دانش فنی لازم جهت ارائه خدمات به مراکز بهداشتی و درمانی و با شرکت 20 نفر از استادان و محققان داخلی و خارجی برپا خواهد شد.
از امتیازات ویژه این دوره ,فراگیری تکنیک های نوین ژنتیک مولکولی و دستاوردهای علمی در زمینه بیوتکنولوژی, بویژه آموزش عملی جداسازی ژن از مجموعه ژنی یک موجود (انسان, جانور, گیاه و میکروارگانیسم ها) و انتقال آن به سلولهای باکتری و سلولهای انسانی را می توان نام برد. تکنیک های نامبرده در تهیه واکسن های جدید, آنزیم ها وپروتئین هایی با مصارف دارویی و صنعتی, اصلاح نباتات و ژن درمانی بیماریهای ژنتیکی وسرطانها کاربرد عمومی دارد.

 

 

نظر شما