روستای بلوط بان شاهیوند چگنی لرستان
موضوع : ایران‌شناسی | لرستان

روستای بلوط بان شاهیوند چگنی لرستان

روستای بلوط بان یکی از روستاهای زیبا و دیدنی استان لرستان است که در بخش شاهیوند شهرستان چگنی واقع شده است. این روستا در دامنه کوه‌های زاگرس و در میان جنگل‌های بلوط قرار دارد.
بلوط بان از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار است و دارای تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد است. این روستا از جاذبه‌های طبیعی بسیاری برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به جنگل‌های بلوط، چشمه‌سارهای فراوان، رودخانه‌های خروشان و کوه‌های سر به فلک کشیده اشاره کرد.
مردم روستای بلوط بان از قوم لر هستند و به زبان لکی صحبت می‌کنند. این روستا دارای فرهنگ غنی و آداب و رسومی خاص است. مردم بلوط بان مردمی مهمان‌نواز و خونگرم هستند و از گردشگران با آغوش باز استقبال می‌کنند.
از جمله جاذبه‌های گردشگری روستای بلوط بان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنگل‌های بلوط: جنگل‌های بلوط بلوط بان یکی از بزرگترین جنگل‌های بلوط در استان لرستان است. این جنگل‌ها زیستگاه گونه‌های مختلفی از گیاهان و جانوران است.
چشمه‌سارهای فراوان: روستای بلوط بان دارای چشمه‌سارهای فراوانی است که آب آن‌ها از دل کوه‌ها می‌جوشد. این چشمه‌سارها مناظری زیبا و دل‌انگیز ایجاد کرده‌اند.
رودخانه‌های خروشان: روستای بلوط بان در میان دو رودخانه خروشان به نام‌های کشکان و چگنی قرار گرفته است. این رودخانه‌ها مناظری زیبا و چشم‌نواز ایجاد کرده‌اند و تفریحات آبی مختلفی را برای گردشگران فراهم می‌کنند.
کوه‌های سر به فلک کشیده: روستای بلوط بان در دامنه کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. این کوه‌ها مناظری زیبا و چشم‌نواز ایجاد کرده‌اند و مکان مناسبی برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی هستند.

روستای بلوط بان یکی از مقاصد گردشگری جذاب در استان لرستان است که هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. این روستا با طبیعت زیبا و مردمان خونگرمش، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

 

نظر شما