وزیر آموزش و پرورش: طرح آموزش غیرحضوری دوره متوسطه از سال آینده به اجرا درمی آید
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

وزیر آموزش و پرورش: طرح آموزش غیرحضوری دوره متوسطه از سال آینده به اجرا درمی آید

روزنامه همشهری، پنجشنبه 25 مرداد ,1375 15 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1043

طرح آموزشی غیرحضوری در نظام آموزش متوسطه, از سال آینده به اجرا درمی آید. به گزارش خبرنگار ما, دکتر نجفی, وزیر آموزش و پرورش صبح دیروز درمراسم افتتاح گردهمایی دو روزه مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور (در محل این وزارتخانه) با اعلام این مطلب افزود: طرح آموزش غیرحضوری یا پیام نور در آموزش و پرورش با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل برای تمامی دانش آموزان در مقطع متوسطه, و رفع محرومیت از مناطقی که نمی توانیم بنا به عللی در آنها مدرسه داشته باشیم, اجرا خواهد شد و دستورعمل اجرایی آن نیز طی دو یا سه هفته آینده به ادارات کل ابلاغ خواهد شد.
دکتر نجفی با اشاره به رشد سالانه 14 تا 15 درصدی تعداد دانش آموزان کشور گفت: قطعااین میزان در سالهای آینده آهنگ کندتری خواهد یافت.
وی با تاکید بر نقش و اهمیت نظام جدید آموزش متوسطه در کاستن تنگناهای آموزشی کشور, افزود: دستیابی به تمام اهداف این نظام , نیازمند برقراری ارتباط بیرونی و عدم اتکا به منابع داخلی در آموزشو پرورش بویژه در رابطه با رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش است. وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری ازسخنان خود بر برگزاری هفته بازگشایی مدارس به صورت یک جشن ملی تاکید کرد و گفت: پانزدهم شهریورماه روز بازگشایی مدارس ,روز جشن ملی, است و تمامی مدارس باید, براساس دستورعمل صادر شده, به شیوه ای جذاب و دلپذیر برای ورود دانش آموزان آماده باشند.
 

نظر شما