مقدمات واگذاری اسناد مالکیت مجموعه های مسکونی به مهاجرین جنگی فراهم شد
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

مقدمات واگذاری اسناد مالکیت مجموعه های مسکونی به مهاجرین جنگی فراهم شد

روزنامه همشهری، پنجشنبه 25 مرداد ,1375 15 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1043

سرویس سیاسی: مقدمات واگذاری قطعی اسناد مالکیت حدود 90 درصد مجموعه های مسکونی مهاجرنشین به مهاجرین جنگ تحمیلی فراهم شده است. محمد هاشمی نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور بازسازی با اعلام مطلب فوق در جلسه ستاد بازسازی مناطق جنگ زده افزود: با توجه به این که عملیات بازسازی مناطق جنگزده مراحل پایانی خود را سپری می کند هزینه های جاری ستاد باید به حداقل ممکن کاهش یابد و توان اصلی نیروهای ستاد صرف باقی مانده بازسازی مناطق جنگزده شود. در این جلسه همچنین با توجه به رو به اتمام بودن طرحهای بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده نسبت به اموال منقول, غیر منقول و ماشین آلات سبک و سنگین شرکتهای تابعه ستاد بازسازی مناطق جنگزده تعیین تکلیف شد. با تصمیم این جلسه اموال مازادستاد بازسازی که نگهداری آنهاباعث افزایش هزینه ها می شود جهت تسریع در انجام باقی مانده طرحهای بازسازی مطابق مقررات و ضوابط به فروش خواهد رسید.
نماینده ویژه رئیس جمهوری درامر بازسازی در ادامه اظهارداشت: به منظور توسعه و بهسازی مناطق بازسازی شده حمایت دولت از مردم جنگزده در قالب طرحهای ملی و استانی ادامه خواهد یافت.
محمدهاشمی اولویت در واگذاری مجتمع های مسکونی مهاجرنشین به خود مهاجرین, وامهای بانکی کم بهره, ایجاد زمینه های اشتغال در تعدادی از مناطق جنگزده وتسهیلات مربوط به نقل مکان مهاجرین به سرزمینهای مادری خود را خدمات ارزنده ای دانست که در کنار بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده با جدیت دنبال می شود.
از سوی دیگر بنابه اعلام مدیرکل اداری ستاد مرکزی بازسازی باتوجه به کاهش حجم فعالیتهای ستاد بازسازی و نیز مصوبه قانون مبنی بر اتمام کار ستادهای بازسازی قریب به هشت هزار تن از کارکنان ستاد به سایر ارگانها و دستگاههای دولتی انتقال یافتند.
مدیر کل اداری ستاد در موردتسهیلاتی که در اختیار افراد جداشده از ستاد قرار گرفته گفت: واگذاری زمین, واگذاری خودرو با وام تبصره 3 و 50 برای ایجاد شغل از جمله امکاناتی است که در اختیار پرسنل این ستاد قرار گرفته است.
 

نظر شما