پرسش و پاسخهای حقوقی: ساده لوحان گرفتار می شوند
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

پرسش و پاسخهای حقوقی: ساده لوحان گرفتار می شوند

روزنامه همشهری، پنجشنبه 25 مرداد ,1375 15 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1043

اشاره صفحه: در راهروهای دادگاه خانواده که هر پنجشنبه از نظرتان می گذرد, باب تازه ای از گفت وگو میان ما و خوانندگان را گشوده است. خوانندگانی که مطالب این صفحه را پیگیری می کنند هرهفته با دهها تلفن و نامه به طرح مسائل و مشکلات اجتماعی حقوقی خود می پردازند و انتظار دارند از راهنماییهای مشاوران حقوقی سرویس اجتماعی در این زمینه بهره مند شوند.
پرسش: یکی از نزدیکانم به جهت ساده لوحی و ناآگاهی توسط افرادی فرصت طلب وبی وجدان در دام افتاده و به اتهامی که دیگران مرتکب شده اند زندانی شده است. آن افراد متقلب را می شناسم ودلایل کافی هم دارم. به چند مرجع انتظامی و امنیتی نیز مراجعه کردم ولی مشکل حل نشد. اکنون درصدد تهیه مبلغ بدهی که به عهده این شخص است و باید پرداخت شود هستیم. مکانی نیز برای فروش داریم که می خواهیم با پول آن بدهی ها را بپردازیم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
پاسخ: آقای ع. ع, کاسب محترم ,اولا اگر شخص مورد نظر بی گناه است و دلایلی مبنی بر مجرم نبودن او و اتهام جرم مزبوربه دیگرانی که اشاره کرده ایددارید, باید به مرجع قضایی ارائه فرمائید تا در صورت محکمه پسند بودن, ترتیب اثر داده شود. ثانیا با توجه به اینکه در جرائم حقوقی (یا مدنی) تحت هیچ عنوان متهم یا مجرم بازداشت و زندانی نمی شود, بنابراین به نظر می رسد جرم ناشی از مسائل مالی مثلا چک یا کلاهبرداری و امثال آن باشد که در صورت اثبات ارتکاب جرم تحت شرایطی مجازات حبس نیز دارند. ثالثا شما به جای مراجعه به مراجع قضایی و دادگستری به مراجع غیرقضایی متوسل شده اید که بطور طبیعی نتیجه بخش نخواهد بود, به دلیل اینکه توضیح بیشتر در مورد ماجرا ارائه نداده اید بیش از این نمی توان اظهار نظر کرد. توصیه می شود با یک مشاور حقوقی موضوع را در میان بگذارید.

 

نظر شما