بنگلور هند: مرکز جهانی تولید کامپیوتر
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

بنگلور هند: مرکز جهانی تولید کامپیوتر

روزنامه همشهری، شنبه 27 مرداد ,1375 17 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1044

شهر بنگلور در جنوب هند از شهرهای پیشتاز این کشور در گسترش صنعت اطلاع رسانی است. به کارگیری دستگاههای پیشرفته این امکان را برای ساکنان آن فراهم آورده تا با جدیدترین تحولات علمی و اقتصادی جهان همگام می باشند. وجود نیروی کار ارزان نیز از دیگر عوامل مهم رشد اقتصادی بنگلور است.
به گزارش تلویزیون بی. بی. سی, درامد شرکتهای بنگلور از رهگذر ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری به سالیانه بیش از 100 میلیون دلار می رسد. مهندسان عالی رتبه این شهر معروف اند. بیش از نیمی از کامپیوترهای ساخته شده در بنگلور صادر می شود. آمریکا, بزرگترین بازار این تولیدات است. برخی از دیگر تولیدات مانند مانیتورسونوگرافی به ژاپن صادر می شود. کیفیت کالا در شرکتهای کامپیوتری بنگلور به دقت کنترل می شود.
مهمتر از همه هزینه تولیدات و نیروی کار است. مهندسان کامپیوتر بنگلور که هم طراز بهترین همتایان خود در اروپا و آمریکا هستند, فقط یک دهم آنان دستمزد دریافت می کنند. به همین علت است که بنگلور نه تنها به مرکز ارائه صنعت کامپیوتر هند که به یک مرکز جهانی ارائه خدمات کامپیوتری تبدیل شده است. کارشناسان خاطرنشان می کنند نیروی کار ارزان شهر از نظر کیفیت علمی و توان فنی بسیار بالاست. آبادانی بنگلور مرهون تکنولوژی اطلاع رسانی است.

 

نظر شما