طرح جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار بر جنوب لبنان
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

طرح جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشدید فشار بر جنوب لبنان

روزنامه همشهری، شنبه 27 مرداد ,1375 17 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1044

منابع رژیم صهیونیستی روز جمعه گفتند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ارتش خواسته است استراتژی تهاجمی تری در جنوب لبنان طرح ریزی کند.
براساس راه برد جدید بایدعملیات نیروهای رژیم صهیونیستی در خارج از منطقه امنیتی درجنوب لبنان گسترش یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ازبیت المقدس رژیم صهیونیستی از ارتش خواسته است از حالت تدافعی خارج شود و عملیات کماندوئی را به صورت نفوذ در خارج از منطقه امنیتی گسترش دهد. براساس این گزارش هدف اصلی این عملیات نیروهای حزب الله در جنوب لبنان است.
این گزارش می افزاید دولت رژیم صهیونیستی افزون بر این از ستاد ارتش خواسته است طرح هایی برای مقابله گسترده با حملات احتمالی ضد اسرائیلی بویژه شلیک موشک کاتیوشا به منطقه شمال فلسطین اشغالی آماده کند. در همین حال کمیته بین المللی ناظر بر آتش بس جنوب لبنان نخستین جلسه رسمی خود را در شهر مرزی آنقوره به درخواست رژیم صهیونیستی تشکیل داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ازانقوره در پی شکایت اسرائیل پس از کشته شدن یک غیر نظامی لبنانی در حمله حزب الله درمحدوده مرزی تحت اشغال اسرائیل در جنوب لبنان این جلسه تشکیل شد. این جلسه 8 ساعتی که درمرکز فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان انجام شدبدون حضور خبرنگاران پایان یافت و هیچکدام ازشرکت کنندگان نیز سخنی راجع به آن بر زبان نیاوردند اما تلویزیون دولتی لبنان اعلام کرد بیروت شکایت اسرائیل را نادرست می داند.

نظر شما