طرح استاندارد مواد درسی و آموزشی اجرا می شود
موضوع : نمایه مطبوعات | کیهان

طرح استاندارد مواد درسی و آموزشی اجرا می شود

روزنامه همشهری، پنجشنبه 1 شهریور ,1375 22 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1049


طرح استانداردسازی مواد و رسانه های آموزشی برای اولین بار, از سال تحصیلی آینده به اجرا گذاشته می شود. رحمت الله محرابی, مدیرکل دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار همشهری بااعلام این خبر مهم ترین برنامه های این دفتر را تشریح کرد. وی گفت: در حال حاضر تیم های ویژه ای متشکل از دبیران و اساتید مجرب مشغول تعیین معیارها و ضوابط  مطلوب جهت استاندارد این مواد هستند, که پس از اتمام آنها با درنظرگرفتن معیارهای مذکور ضمن نظارت بر کیفیت کالاهای مصرفی مدارس در این زمینه و زدن مهر آموزش و پرورش بر مواد آموزشی استاندارد, مواد آموزشی مورد نیازواحدهای آموزشی را خریداری و ازبکارگیری مواد غیراستاندارد توسطمدارس جلوگیری خواهیم کرد.
وی گفت: در سال تحصیلی آینده دوره های آموزش ضمن خدمت تصویری معلمان را در 7 استان کشور اجراخواهیم کرد.
وی از طرح تهیه و تولید یک فیلم آموزشی در کنار هرکتاب درسی و تقویت و توسعه نقش تکنولوژیهای آموزشی در پیشرفت آموزش دانش آموزان کشور, به عنوان اصلی ترین سیاست دفتر تکنولوژی آموزشی یاد کرد و گفت: در سال گذشته طرح آزمایشی نمایش فیلم در کلاس را در 18 آموزشگاه تهران, برای دو درس زبان وزیست شناسی اجرا کردیم که باتوجه به نتایج بسیار مثبت آن, در سال تحصیلی آینده این طرح را گسترش داده , در 305 مدرسه در نقاطمختلف کشور برای دروس آمادگی دفاعی , زبان انگلیسی, جغرافیا,زیست شناسی, ریاضیات, فیزیک و شیمی هرسه مقطع ابتدایی, راهنمایی و دبیرستان به اجرا می گذاریم.
وی افزود: در همین راستا در حال حاضر فیلم های آموزشی کتابهای فیزیک, شیمی و زبان انگلیسی برای همه پایه های نظام جدیدمتوسطه به علاوه تعدادی فیلم های دیگر (برای کتابهایی که قابلیت به تصویر کشیدن را دارند) تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر تکنولوژی آموزشی درادامه اعلام کرد: اولین باشگاه نرم افزاری CD با هدف ایجادسرعت و سهولت در امر آموزش و نیز صرفه جویی اقتصادی, به تازگی در تهران راه اندازی شده که مجهز به تعداد زیادی دیسکت CD در زمینه مسایل مختلف علمی و آموزشی بوده و توانایی سرویس دهی به دانش آموزان و دانشجویان علاقمند را دارا است.

 

نظر شما