آپدیت بزرگ گوگل کروم: تبدیل هر وب‌سایتی به اپلیکیشن
موضوع : تکنولوژی | نرم افزار و اپلیکیشن

آپدیت بزرگ گوگل کروم: تبدیل هر وب‌سایتی به اپلیکیشن

گوگل کروم در جدیدترین آپدیت نسخه‌ی آزمایشی Canary خود، قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد هر وب‌سایتی را به یک اپلیکیشن تحت وب تبدیل کنند.

مزایای این قابلیت:

  • دسترسی آسان‌تر به محتواهای مورد نیاز: با تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن، کاربران می‌توانند با یک کلیک به محتوای مورد علاقه خود در آن وب‌سایت دسترسی داشته باشند.
  • تجربه‌ی کاربری بهتر: اپلیکیشن‌های تحت وب فضای کاربری ساده‌تر و متمرکزتری نسبت به وب‌سایت‌ها دارند و می‌توانند تجربه‌ی کاربری بهتری را ارائه دهند.
  • بهینه‌سازی برای استفاده در دسکتاپ: اپلیکیشن‌های تحت وب برای استفاده در دسکتاپ بهینه‌سازی شده‌اند و می‌توانند از امکانات و قابلیت‌های سیستم‌عامل استفاده کنند.

نحوه تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن:

  1. نسخه‌ی آزمایشی Canary گوگل کروم را نصب کنید.
  2. به وب‌سایتی که می‌خواهید تبدیل به اپلیکیشن کنید، بروید.
  3. روی منوی راست کلیک کنید و گزینه Save and Share را انتخاب کنید.
  4. گزینه Install Page as App را انتخاب کنید.

گوگل کروم یک اپلیکیشن جدید برای وب‌سایت مورد نظر ایجاد می‌کند که با نماد خود سایت نمایش داده می‌شود و در فهرست اپلیکیشن‌های سیستم قرار می‌گیرد.

این قابلیت در حال حاضر فقط در نسخه‌ی آزمایشی Canary گوگل کروم دردسترس است و مشخص نیست که چه زمانی به نسخه‌ی اصلی اضافه می‌شود.

علاوه بر این، دو فلگ دیگر در گوگل کروم وجود دارند که به این قابلیت مرتبط هستند:

  • Web App Universal Install: به کاربران اجازه می‌دهد بدون محدودیتی در سیستم‌عامل مورد استفاده‌شان، هر وب‌سایتی را که می‌خواهند به‌صورت یک اپلیکیشن روی دسکتاپ خود نصب کنند.
  • Shortcuts Not Apps: به ایجاد میانبر از وب‌سایت‌ها کمک می‌کند و نیازی به نصب اپلیکیشن نیست.

قابلیت تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن گوگل کروم می‌تواند برای کاربران مفید باشد و دسترسی به محتواهای مورد نیاز آنها را آسان‌تر کند.

نظر شما