میکائلا شیفرین رکورد بیشترین برد در مسابقات جام جهانی اسکی آلپاین را شکست
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

میکائلا شیفرین رکورد بیشترین برد در مسابقات جام جهانی اسکی آلپاین را شکست

میکایلا شیفرین، 27 ساله، روز شنبه هشتاد و هفتمین مسابقه جام جهانی خود را با صدم ثانیه برنده شد و رکورد کلی قهرمانی در جام جهانی را شکست.  با این پیروزی، شیفرین جایگاه خود را به عنوان یکی از بزرگترین اسکی بازان - و ورزشکاران - در تمام دوران تثبیت می کند.

اینگمار استنمارک سوئدی در سال 1989 در 32 سالگی رکورد قبلی قهرمانی در رقابت های حرفه ای در جام جهانی اسکی آلپاین را به نام خود ثبت کرد. شیفرین این رکورد را روز جمعه قبل از شکستن آن در روز شنبه به دست آورد و به برنده ترین اسکی باز تاریخ تبدیل شد.

این پیروزی 12 سال بعد از اولین مسابقه جام جهانی شیفرین در جمهوری چک در 15 سالگی به دست آمد. او اولین مسابقه جام جهانی خود را در 17 سالگی در همان مکان در سوئد برد، جایی که شنبه رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. در مصاحبه‌ای در اواخر فوریه، او به A Martínez از NPR گفت: «به همان اندازه که برنده شدن احساس خوبی دارد، برنده شدن در مسابقات اسکی 5 درصد از کاری است که من واقعا انجام می‌دهم». او گفت که تمرین روزانه در تمام طول سال اتفاق می افتد، 'و شما در مورد پیروزی در مسابقه رویا دارید. اما در عین حال، این بخش کوچک و کوچکی از آن است.'

نظر شما