آلمان، پیشتاز در صادرات شکلات اروپا
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

آلمان، پیشتاز در صادرات شکلات اروپا

آمار جدید یورواستات نشان می‌دهد که آلمان در سال ۲۰۲۳ با صادرات ۲۲۱ هزار تن شکلات، به عنوان بزرگترین صادرکننده شکلات در اتحادیه اروپا شناخته شده است. این میزان صادرات، ۲ درصد افزایش را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد و آلمان را صاحب ۲۶ درصد کل بازار شکلات اتحادیه اروپا کرده است.
هلند و لهستان با صادرات ۱۲۳ و ۱۱۵ هزار تن شکلات به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. بلژیک و ایتالیا نیز مقام‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.
علاقه آلمانی‌ها به شکلات بر کسی پوشیده نیست. به طور میانگین هر آلمانی سالانه ۱۱ کیلوگرم شکلات مصرف می‌کند که بالاترین میزان مصرف در میان کشورهای اتحادیه اروپاست. سوئیسی‌ها با مصرف ۱۰ کیلوگرم و نروژی‌ها با مصرف ۹ کیلوگرم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در حالی که بلغاری‌ها با مصرف ۳.۱ کیلوگرم در سال، کمترین سرانه مصرف شکلات را در اتحادیه اروپا دارند.
این آمار نشان می‌دهد که صنعت شکلات در آلمان از رونق بالایی برخوردار است. کیفیت بالای محصولات آلمانی، تنوع و نوآوری در تولید، و همچنین برندهای مشهور و محبوب آلمانی، از جمله عواملی هستند که به موفقیت این صنعت در صادرات کمک کرده‌اند.
علاوه بر صادرات، صنعت شکلات آلمان در داخل کشور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این صنعت اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد کرده و گردش مالی بالایی دارد. تنوع و کیفیت بالای شکلات‌های آلمانی، این کشور را به بهشت   عاشقان شکلات تبدیل کرده است.
در اینجا چند برند مشهور شکلات آلمانی را نام می‌بریم:

اشتولورک (Stollwerck)
ریترشورت (Ritter Sport)
تئوباما (TheoBar)
میلکا (Milka)
لاوزن (Lauenstein)

نظر شما