کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد آزمایش کرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

کره شمالی یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با سوخت جامد آزمایش کرد

کره شمالی روز سه‌شنبه ۲ آوریل (۱۴ فروردین) یک موشک بالستیک میان‌برد جدید با استفاده از موتور سوخت جامد را آزمایش کرد.
ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که این موشک روز سه‌شنبه ساعت ۶:۵۳ صبح به وقت محلی از منطقه‌ای در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی شلیک شده و پس از طی یک مسافت در دریا در سواحل شرقی این کشور سقوط کرده است.
برآورد سئول این است که این موشک قبل از سقوط در دریا حدود ۶۰۰ کیلومتر را طی کرده، این در حالی است که وزارت دفاع ژاپن تخمین زده موشک بالستیک شلیک‌شده مسافتی ۶۵۰ کیلومتری را طی کرده و به حداکثر ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین رسیده است.
رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نوع دقیق موشک یا نوع کلاهکی که ممکن است حمل کرده باشد را مشخص نکرده، با این حال گفته است که کره شمالی در حال آزمایش یک موشک مافوق صوت میان‌برد جدید با موتور سوخت جامد بوده است.
قبل از این در ماه مارس رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش داده بودند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور بر آزمایش زمینی «یک موتور سوخت جامد برای نوع جدیدی از موشک‌های مافوق صوت میان‌برد برای توسعه قابلیت دفاع ملی» نظارت کرده است.
کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده آزمایش موشک جدید را محکوم کرده‌اند. فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن شلیک این موشک بالستیک را برای صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی مضر دانسته است.
آزمایش موشکی تازه کره شمالی

سئول: به همراه آمریکا اوضاع را رصد می‌کنیم
کره شمالی: می‌تواند در آستانه انتخابات پارلمانی این ماه در کشورش تنش ایجاد کند
واحد فرماندهی هند و اقیانوسیه ارتش ایالات متحده: خطری فوری را برای سربازان یا متحدان آمریکا ایجاد نمی‌کند، اما آن را به عنوان یک اقدام «غیرقانونی و بی‌ثبات کننده» محکوم می‌کند

با افزایش نگرانی‌ها پیرامون توسعه روابط نظامی نزدیک‌تر روسیه و کره شمالی، کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در حال گسترش همکاری‌های امنیتی با یکدیگر هستند.

نظر شما