مجموعه مانگای "فوتبالیست‌ها" پس از 43 سال به پایان رسید!
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

مجموعه مانگای "فوتبالیست‌ها" پس از 43 سال به پایان رسید!

کاپیتان سوباسا، مجموعه مانگای محبوب ژاپنی که در ایران با نام "فوتبالیست‌ها" شناخته می‌شود، پس از 43 سال به سرانجام رسید. 
آخرین قسمت این مجموعه که تاکنون 90 میلیون نسخه از آن در بیش از 50 کشور جهان به فروش رسیده است، روز پنجشنبه در ژاپن منتشر شد. 
داستان مصور "کاپیتان سوباسا" که در سال 1981 توسط "یوئیچی تاکاهاشی" خلق شد،  ابتدا در مجله هفتگی "شونن جامپ" به چاپ می‌رسید. استقبال گسترده از این مجموعه، منجر به انتشار آن به صورت مستقل با نام "کاپیتان سوباسا" و سپس پخش انیمه‌ای با همین نام از تلویزیون ژاپن در سال 1983 شد.
این مجموعه داستان مصور، ماجراهای "سوباسا اوزارا"، فوتبالیست نوجوان ژاپنی و عشق او به فوتبال، دوستی‌هایش با هم‌تیمی‌ها، رقابت‌هایش با حریفان و بازی‌های دراماتیک تیمش را روایت می‌کند. 
"کاپیتان سوباسا"  نه تنها در ژاپن، بلکه در سراسر جهان به محبوبیت بالایی دست یافت و  الهام‌بخش بسیاری از افراد، از جمله  فوتبالیست‌های مشهور جهان مانند زین‌الدین زیدان، لیونل مسی، الساندرو دل‌پیرو، هیدتوشی ناکاتا و آندرس اینیستا  بوده است. 
اگرچه "کاپیتان سوباسا" به پایان رسیده است، "یوئیچی تاکاهاشی" اعلام کرده که برنامه‌هایی برای داستان‌هایی در مورد سوباسا  دارد که بعد از بازی‌های المپیک در جام جهانی بازی می‌کند. 
 

نظر شما