موضوع : پژوهش | مقاله

برای عشق جاودان آماده باشید

لباس‌های «شهوت‌انگیز» زنان چگونه بر مردان اثر می‌گذارد؟ من به عنوان یک مرد، می‌خواهم این را توضیح دهم. غالباً زنان را در لباس‌هایی همچون جین‌های تنگ، پیراهن‌های چسب و متناسب اندام و دامن‌های کوتاه. می‌بینیم بعضی از آنها شلوارهای «نقاشی شده»، بلوزهای دکولته (یقه باز) و پلوورهای چسب می‌پوشند و برخی دیگر، اینجا و آنجا بخش‌هایی از لباس‌های زیر و بالا تنه خود را به نمایش می‌گذارند. زنان این لباس‌های مد «شهوت انگیز» را همه جا می‌پوشند: مدرسه، محل کار و حتی کلیسا.
آیا این زنان می‌کوشند تا از سوی مردان مورد ستایش و احترام قرار بگیرند؟ بعضی وقت‌ها من از خودم می‌پرسم که واقعاً انگیزه‌ی درونی قلبی این زنان چیست؟ آیا سعی می‌کنند که جذاب و مطابق مد روز باشند؟ یا چیزی بیش از اینها را می‌جویند؟ آیا آنها می‌دانند که با طرز لباس پوشیدن‌شان چه پیامی به مردان می‌فرستند؟ آیا در پی جلب توجه هستند؟ یا می‌کوشند شوهری خوب و عشقی همیشگی بیابند؟ آیا در تلاش‌اند تا دوستی را به خود جلب کنند، یا در پی بالا بردن اعتماد به نفس خود هستند؟
ممکن است اینها دلایل این کار باشند یا دلایل دیگری وجود داشته باشد، اما حرف آخر این است که پوشیدن لباس‌های «شهوت انگیز» باعث نمی‌شود که مردان به زنان احترام بگذارند یا آنها را ستایش کنند. در واقع این امر مسجل شده است که این گونه لباس‌ پوشیدن بی‌احترامی و بی‌حرمتی مردان را باعث می‌شود. اگر شما خواهان احترام یک مرد هستید، شاید در نهایت این احترام به عشق به شما ختم شود، پس باید به او نشان بدهید که به خود احترام می‌گذارید و این که شما از ارزش و مقام خود در بارگاه الهی مطلع هستید. بهترین راه برای نشان دادن اینها، پوشش، کلمات، افکار و عمل باوقار و متین است.

چه چیزی باعث بروز افکار جنسی در مردان می‌شود؟
این امری است طبیعی که بخواهیم به گونه‌ای جذاب لباس بپوشیم. اما زمانی که زن‌ها لباس‌های «شهوت‌انگیز» می‌پوشند، همواره از این بی‌خبراند که آنها «برای سکس لباس پوشیده‌اند» ـ لباس برای سکس لباسی است که افکار جنسی را در مردان برمی‌انگیزد. چرا مردان چنین واکنشی نشان می‌دهند؟ و چرا زنان هیچگاه آن را نمی‌فهمند؟ زیرا، زنان و مردان، در مورد بدن انسان، به گونه‌ای متفاوت «هیجان‌زده» می‌شوند. واقعیت این است که محرک بصری زیادی لازم نیست تا میل جنسی مردان برانگیخته شود. نمای بدن یک موجود مؤنث، حتی اگر آن فرد کاملاً یا کمی بیگانه باشد می‌تواند فوراً افکار جنسی را در مردان به کار اندازد. ممکن است فهمیدن این مطلب برای زنان دشوار باشد اما این کاملاً واقعیت دارد.
زنان چطور؟ دوستان مؤنث من می‌گویند که مطمئناً زنان، مردان خوش‌قیافه و خوش‌هیکل را می‌ستایند اما زنان به همان ترتیبی که برای مردان شرح داده شد، تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. برای زنان جملات عاشقانه، محبت و احترام صادقانه مهم‌تر از تصویر ظاهری یک مرد است.
با توجه به این تفاوت‌ها، دیگر شکی وجود ندارد که لباس‌های «شهوت انگیز» توجه مردان را جلب خواهد کرد. برای برخی زنان ممکن است استفاده از این لباس‌ها و عواقب آن، در ابتدا جالب و خوشایند باشد، اما در نهایت، ارضاکننده نیست، چرا که این رفتار، آن توجه ـ یا مردی ـ را که یک زن واقعاً می‌خواهد جلب نمی‌کند. چرا؟ زیرا این امر باعث می‌شود که مردان از زنان «استفاده‌ی» جنسی بکنند، نه آنکه آنها را به خاطر شخصیت‌شان دوست بدارند.
به یاد داشته باشید که ظاهر بدن یک زن برای مردان آنقدر اثر قوی دارد که خودداری از افکار جنسی برای آنها بسیار دشوار است، مگر آنکه مردانی باشند با اراده و تربیت یافته. هنگامی که چنین افکاری آغاز می‌شوند، باعث می‌شود که مردان به افکار زشت و قبیحی بیندیشند. لباسی که زنان می‌پوشند آناً می‌تواند باعث بروز چنین افکاری شود. اگر مردان از افکار شهوانی خود لذت ببرند، گناه‌ کارند. اما افراد محترم و آبرومند خواهان دوری از چنین افکاری هستند و امیدواریم که زنان با تمرین عفت و پاکدامنی و پوشیدن لباس‌های باوقاری که وسوسه‌انگیز نیستند به ما کمک کنند.

چه چیز سبب می‌شود مردان، زنان را ابزار جنسی ببینند؟
چه بدانید، چه ندانید، هنگامی که لباس‌های باز می‌پوشید بسیاری از مردان شما را «ابزارهای جنسی» می‌بینند. نه تنها این، که حتی طرز لباس پوشیدن شما بر نگرش مردان نسبت به سایر زنان هم تأثیر می‌گذارد. وقتی مردان واداشته می‌شوند که زنان را شهوت‌انگیز ببینند، دیدی کلی را نسبت به همه‌ی زنان تعمیم می‌دهند که باعث می‌شود بعدها با هر زنی که برخورد می‌کنند، او را ابزاری جنسی تصور کنند. خودآگاه یا ناخودآگاه، اگر خود را از نظر جنسی آشکار نمایش دهید، حتی بسیار خفیف، بسیاری از مردان بدن شما را برای لذت بردن طلب خواهند کرد بدون آنکه به شما به عنوان یک شخص احترام بگذارند. بسیاری از مردان شما را از نظر جنسی سست خواهند یافت. برخی مردان هم پیوسته با وسوسه‌های جنسی بی‌تاب و پریشان می‌شوند و برایشان دشوار خواهد بود که شما را به عنوان یک فرد بشناسند.
برخی شما را به صورت شفاهی آزار می‌دهند و برخی دیگر هر حرفی را که دوست دارید بشنوید می‌زنند تنها به این امید که رابطه ای جنسی داشته باشند. دیگران هم ممکن است سعی نمایند به شما تعرض کنند.
بگذارید واضح‌تر صحبت کنم: مردانی که به چنین اعمالی دست می‌زنند، گناهی خوفناک و جنایتی شنیع مرتکب می‌شوند. تعرض یا هر جرم دیگری که توسط مردان [نسبت به زنان] به وقوع می‌پیوندد، هیچ عذر یا دلیل منطقی‌ای ندارد.
با این حال، نوشته‌های مجلات زنان شما را در این باره به اشتباه نیندازد که همه‌ی مردان به دنبال سکس هستند، پس باید به گونه‌ای «شهوت‌انگیز» لباس بپوشید تا مرد خوبی را به دست آورید.
این درست نیست. تنها مردانی شما را به پوشیدن چنین لباس‌هایی ترغیب می‌کنند که به دنبال بهره‌برداری جنسی از شما هستند. نیازی نیست که بدن خود را در معرض نمایش قرار دهید تا فرد خوبی نصیب‌تان شود.

او را وادارید «من» درون‌تان را دوست بدارد
پس واقعاً چه طور توجهی را می‌طلبید؟ برخی زنان به دنبال این هستند که به خاطر «خود» وجودی‌شان مورد احترام و علاقه قرار بگیرند، نه به خاطر ظاهرشان، آیا این همان چیزی نیست که شما می‌خواهید؟ آیا نمی‌خواهید که مردی صادق، پاک و عفیف شما را دوست بدارد، فردی مؤدب، مطمئن و پایبند به رابطه‌تان؟ من می‌دانم که نمی‌خواهید مردان از شما استفاده کنند، می‌دانم که نمی‌خواهید همسرتان فردی باشد که قادر نیست خود را کنترل کند، مردی که سروگوشش می‌جنبد و با دیدن هر دختر بانمکی به شهوت می‌افتد.
کاترین کرستن، مفسر رادیو دولتی و رئیس مرکز تحقیقات آمریکا، CAE، می‌نویسد: «... اما وقار درباره‌ی چیزی بالاتر از اینهاست؛ انصاف صرف ـ ما زنان خواهان احترام از سوی مردان هستیم و بر این نکته پا می‌فشاریم که ارزش ما نه به ظاهرمان، که به شخصیت‌مان است. این تزویر است اگر چنین بگوییم اما به گونه‌ای دیگر لباس بپوشیم؛ میل جنسی را از قصد برانگیزیم و با ولنگاری خود به آن اشاره کنیم. با این کار شخصیت خود را زیر سؤال می‌بریم، خود را «ابزارجنسی» معرفی می‌کنیم. از اینها گذشته این ناعادلانه است که از مردان بیش از خودمان انتظار داشته باشیم.

برای عشق جاودان آماده باشید
اگر به دنبال عشق همیشگی و ازدواجی طولانی مدت هستید که افکار، روح و جان‌ها را یکی می‌کند، بهترین راه رسیدن به آن این است که فردی باشید که انتظار دارید همسر آینده‌تان باشد. به خودتان بیندیشید و شریک زندگی آینده‌تان، به عنوان شخصی با صداقت و شخصیتی پرنشاط و روحیه‌ای قوی. اگر این خصوصیات را در قالب کلمات، اعمال و ظاهر خود نمایش دهید، به شما کمک خواهد کرد که فردی با همان خصوصیات را به سوی خود جذب کنید. در این دنیا مردان خوب زیادی زندگی می‌کنند: مردانی با شخصیت‌های خارق العاده، مردان قدرشناس، خردمند، مردانی که در جست‌وجوی رابطه‌ای طولانی مدت هستند، مردانی که در طول زندگی‌شان به یک زن متعهد و وفادار می‌مانند. به خاطر داشته باشید اگر می‌خواهید مردی به واقع شریف را، نظیر آنچه که شرح داده شد به دست آورید، او به زنی توجه خواهد داشت که باوقار لباس می‌پوشد، وقار به عنوان نشانه‌ای از پاکی. به زنی توجه نشان خواهد داد که می‌داند خداوند هر انسانی را به عنوان تصویری مشابه خود خلق کرده است.
یک زن با لباس باوقار خود نشان می‌دهد که او می‌داند همه‌ی ما آفریده شده‌ایم تا به عنوان مخلوقاتی تکرارناپذیر و منحصر به فرد دوست بداریم و دوست داشته شویم، او نشان می‌دهد که برای بدن و روح خود، این دو هدیه‌ی مقدس که باید با عزت و احترام با آنها برخورد کرد ارزش قایل است.
گفته‌ام را این گونه به پایان می‌برم که من، به عنوان یک مرد، صمیمانه زنانی را که تلاش مضاعف به خرج می‌دهند تا با وقار لباس بپوشند می‌ستایم. زنان زیبای زیادی را می‌شناسم که لباس‌های زیبا و در عین حال پوشیده بر تن می‌کنند. وقار این زنان بیشتر از زیبایی ظاهری و لباس‌های مد روزشان به چشم می‌آید و آنها را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. این عفت آنان است که باعث می‌شود به گونه‌ای زیبا بدرخشند. این فهمیدگی‌شان، قدرت درونی‌شان و عزت نفس والایشان را نشان می‌دهد. وقار لباس، همچنین بیانگر قلبی پاک و علاقه‌ای فراوان است به پاک و منزه ماندن و آماده شدن برای زندگی مشترک در آینده. کمی بیاندیشید، لباس‌هایتان چه چیزی را درباره‌ی شما به آنان که شما را می‌بینند می‌گوید؟ وقار، حسن زیبایی است، مردان هم هنگامی که آن را در رفتار و کردار و افکارشان به کار می‌بندند، از مزایایش برخوردار می‌شوند.

* مایک ماتیوس – روان‌شناس مرکز مشاوره‌ی «عشق حقیقی» در هوستون


منبع: سایت باشگاه اندیشه
نویسنده : مایک ماتیوس
مترجم : مهدیار حمیدی

نظر شما