بریتانیا و کره جنوبی میزبان اجلاس هوش مصنوعی سئول برای ترویج توسعه ایمن هوش مصنوعی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

بریتانیا و کره جنوبی میزبان اجلاس هوش مصنوعی سئول برای ترویج توسعه ایمن هوش مصنوعی

سئول، کره جنوبی - بریتانیا و کره جنوبی در ماه مه (خرداد) سال جاری به طور مشترک میزبان اجلاسی با عنوان اجلاس سران هوش مصنوعی سئول خواهند بود. این اجلاس با هدف ترویج توسعه ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی (AI) با استفاده از چارچوب همکاری که در بیانیه بلچلی تعیین شده، برگزار می‌شود.
این رویداد شامل یک جلسه مجازی رهبران به ریاست مشترک ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی و به دنبال آن یک جلسه حضوری وزرای دیجیتال خواهد بود.
اجلاس سئول بر پایه گفتگوهای تاریخی پارک بلچلی که سال گذشته در محل تاریخی بریتانیا برگزار شد، بنا شده است. این گفتگوها بر ایمنی هوش مصنوعی، فراگیری و نوآوری تمرکز داشتند.
هدف این اجلاس اطمینان از به کارگیری پیشرفت‌های هوش مصنوعی به نفع بشریت و کاهش خطرات بالقوه آن به طور همزمان است. همچنین این اجلاس به دنبال تقویت حکمرانی جهانی در زمینه نوآوری‌های فناوری خواهد بود.
بیانیه بلچلی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، تعهد ده کشور را برای توسعه هوش مصنوعی ایمن و اخلاقی نشان می‌دهد. این بیانیه بر اصول زیر تأکید دارد:

ایمنی و امنیت
مسئولیت پذیری
شفافیت
مشارکت انسان
سازگاری با ارزش‌های انسانی

اجلاس سئول گامی مهم در جهت عملی کردن تعهدات مندرج در بیانیه بلچلی و اطمینان از اینکه هوش مصنوعی به نیرویی برای خیر در جهان تبدیل شود، خواهد بود.
موارد کلیدی:

بریتانیا و کره جنوبی در ماه مه میزبان اجلاس هوش مصنوعی سئول خواهند بود.
هدف این اجلاس ترویج توسعه ایمن و مسئولانه هوش مصنوعی است.
این اجلاس بر پایه گفتگوهای پارک بلچلی که سال گذشته برگزار شد، بنا شده است.
هدف از این اجلاس اطمینان از به کارگیری پیشرفت‌های هوش مصنوعی به نفع بشریت و کاهش خطرات بالقوه آن است.

نظر شما