دریاچه گاتون - بخشی از کانال پاناما
موضوع : جهان‌گردی | آمریکای شمالی

دریاچه گاتون - بخشی از کانال پاناما

یکی از شناخته شده ترین جاذبه های پاناما کانال پاناما است. این آبراه 48 مایلی اولین باری بود که اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام در سال 1914 متصل کرد. کانال پاناما که گفته می‌شود یکی از دشوارترین پروژه‌های مهندسی انجام شده در تاریخ است، به کشتی‌ها اجازه می‌دهد از مسیر طولانی و خطرناک کیپ هورن در امتداد این مسیر اجتناب کنند. 

نوک جنوبی آمریکای جنوبی امروزه بیش از 815000 کشتی از این کانال عبور می کنند، سفری که می تواند بین 6 تا 8 ساعت طول بکشد. تورهای یک روزه به کانال پاناما را می توان ترتیب داد. 

جنگل ها و آبراه ها در امتداد کانال پاناما فراوان است. یکی از جاذبه های گردشگری محبوب که بخش بزرگی از کانال پاناما را تشکیل می دهد، دریاچه گاتون است که یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی در جهان است. تورهای قایق، کایاک سواری، ماهیگیری، پیاده روی، و زیپلینینگ را می توان در دریاچه گاتون ترتیب داد. 

سایر نقاط دیدنی جالب در طول مسیر عبارتند از: جزیره بارو کلرادو، یک بنای تاریخی ملی و مرکز تحقیقاتی که برای بازدید بازدیدکنندگان از طریق شبکه مسیرهای پیاده‌روی در دسترس است،و پارک ملی سوبرانیا، که به‌خاطر پرندگان استوایی، مسیرها، و حیات وحشی مانند تنبل‌ها، آگوتیس، میمون‌های زوزه‌کش معروف است. و بیشتر.

نظر شما