افسردگی ممکن است زنان را در معرض خطر بیماری های فیزیکی مزمن قرار دهد
موضوع : جامعه | زن و خانواده

افسردگی ممکن است زنان را در معرض خطر بیماری های فیزیکی مزمن قرار دهد

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که علائم افسردگی را تجربه می‌کنند در معرض افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان هستند.
 


این تحقیق که در مجله Health Psychology منتشر شده است، نشان می دهد که افسردگی و بیماری های مزمن مسیر ژنتیکی یا بیولوژیکی مشابهی دارند.
شیائولین شو ، محقق دکترا در دانشگاه کوئینزلند استرالیا می گوید: «این روزها بسیاری از مردم از بیماری های مزمن متعددی مانند دیابت، بیماری قلبی، سکته مغزی و سرطان رنج می برند.
شو گفت: «ما به چگونگی پیشرفت زنان در ایجاد این بیماری‌های مزمن قبل و بعد از شروع علائم افسردگی نگاه کردیم.
مطالعه طولی استرالیا در مورد سلامت زنان زنان سالم و میانسال را بدون تشخیص قبلی افسردگی یا بیماری مزمن طی 20 سال دنبال کرد.
 


این مطالعه نشان داد که 43.2 درصد از زنان علائم افسردگی را افزایش داده اند و کمتر از نیمی از گروه گزارش کرده اند که تشخیص داده شده یا درمان افسردگی را انجام می دهند.
زنان گروه افسرده 1.8 برابر بیشتر در معرض ابتلا به چندین بیماری مزمن قبل از اولین تجربه علائم افسردگی بودند.
شو گفت: «به نظر می رسد تجربه علائم افسردگی خطر بیماری مزمن را افزایش می دهد.
بعد از اینکه زنان شروع به تجربه این علائم کردند، در مقایسه با زنانی که علائم افسردگی نداشتند، 2.4 برابر بیشتر احتمال داشت از چندین بیماری مزمن رنج ببرند.
 


وی گفت: 'التهاب در بدن با ایجاد افسردگی و بیماری های فیزیکی مزمن مرتبط است.'
خو گفت: بیماری‌های مزمن مانند دیابت و فشار خون بالا نیز معمولاً با افسردگی مرتبط هستند.
این یافته ها به تقویت درک متخصصان مراقبت های بهداشتی از سلامت روانی و جسمی کمک می کند.
 


او گفت: «متخصصان مراقبت های بهداشتی باید بدانند که افسردگی بالینی و تحت بالینی (افزایش علائم افسردگی) می تواند با سایر شرایط فیزیکی مزمن مرتبط باشد.
به گفته محققان، هنگام درمان بیماران برای این علائم، متخصصان مراقبت های بهداشتی باید متوجه شوند که این افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری مزمن بیشتر هستند.
 


زنان با هر دو بیماری بیشتر از خانواده های کم درآمد، اضافه وزن و غیرفعال بودن، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل بودند.

شو گفت: 'حفظ وزن مناسب، ورزش منظم، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و کاهش رفتارهای مضر می تواند به پیشگیری و کاهش پیشرفت بیماری های مزمن متعدد کمک کند.'

نظر شما