موضوع : دانشنامه | ص

اباصلت صادقی

 

(زاده ۱ فروردین ۱۳۴۸ تکاب – درگذشته ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ تکاب) خوشنویس و عضو انجمن خوشنویسان

او از سال ۱۳۶۴ در انجمن خوشنویسان به تکمیل هنر خطاطی پرداخت و از استادان حسین‌زاده، بختیاری، موحد و قنبری بهره‌مند شد و در دوره ممتاز نیز ارتباط با بزرگان هنر خوشنویسی را حفظ کرد و در سال ۱۳۷۶–۱۳۷۷ نیز از کلاس‌های فوق ممتاز استاد امیرخانی بهره برد. 
وی از آثار استادان دوره قاجار، میرعماد، اصفهانی، میرحسین تُرک و میرزا کاظم، کلهر و عمادالکتاب نیز الهام گرفت و در خط کتابت، از استادان: کلهر، امیرخانی، فلسفی و خروش و در چلیپا نیز از استاد اخوین تأثیر می‌گرفت. 
در سال ۱۳۸۶ موفق به دریافت درجه فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان شد و در سال ۱۳۸۷ نیز ازسوی شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان، درجه «استادی» یافت. 
او از ۱۳۷۴ با تأسیس انجمن خوشنویسان- شعبه تکاب به آموزش علاقمندان مشغول شد و به انواع فعالیت‌های هنری در زمینه خوشنویسی اعم از: شرکت در تصحیح اوراق امتحانی انجمن خوشنویسان ایران، نوشتن انواع تابلوها و قطعات خوشنویسی خصوصاً در سه نوع نستعلیق، ثلث، و شکسته، تابلو نویسی، سنگ نویسی، دیوارنویسی، شرکت در جشنواره‌های خوشنویسی شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی با عناوین «بخش مسابقه» و «داوری» تربیت بیش از ۶۰ هنرجوی فارغ‌التحصیل ممتاز در ۳ رشته مذکور و… همت گمارد. وی از هنرهای دیگر نیز غافل نمی‌شد و در موسیقی اصیل ایرانی و آذربایجانی و نقاشی و نگارگری و ... صاحب نظر بود.

نظر شما