نجات جان یا انگ؟ والدین با گزینه های درمان چاقی برای کودکان دست و پنجه نرم می کنند
موضوع : جامعه | سبک زندگی

نجات جان یا انگ؟ والدین با گزینه های درمان چاقی برای کودکان دست و پنجه نرم می کنند

دو مادر - جن مک‌للان در آلبوکرکی، ن.ام.، و گریس از بتسدا، دکتر - ملاقات نکرده‌اند، اما در دوران کودکی آسیب‌های مشترکی دارند: هر دو در دهه‌های 1980 و 1990 به سن بلوغ رسیدند که از شرم و انگ و ننگ ناشی از خود رنج می‌برند. اندازه بدن. هر دو هر برنامه غذایی شناخته شده و قرص های موجود در آن زمان را امتحان کردند، فقط برای اینکه پزشک پس از پزشک به آنها توصیه کند که کالری را محدود کنند و بیشتر ورزش کنند.

از آن زمان، درک علمی از چاقی تغییر کرده است. پزشکان اکنون آن را بیماری ناشی از ژنتیک، مغز و سایر اندام ها و همچنین عوامل محیطی یا روانی اجتماعی می دانند. مطالعات همچنین آنچه را که هر دو زن همیشه به آن مشکوک بودند تأیید کرده‌اند: رژیم‌های غذایی معمولاً منجر به کاهش وزن طولانی‌مدت نمی‌شوند، زیرا غذا و ورزش تنها بخشی از پازل را تشکیل می‌دهند.

هر دو زن احساس می کردند که توسط پزشکان فریب خورده و نادیده گرفته شده اند که - به اشتباه، به نظر می رسد - چاقی را به عنوان فقدان اراده می دانستند.

در حال حاضر، هر یک از این مادران یک فرزند 12 ساله دارند که با مسائل اجتماعی مرتبط با وزن مواجه است و هر دو به شدت آرزو دارند به فرزندان خود کمک کنند تا مسیرهای سالم تری را طی کنند.
مک‌للان، مربی زایمان متخصص در کمک به مادران سایز بزرگ، می‌گوید: «این یک ضربه روحی است، زیرا ما دیدیم که چه اتفاقی برای خودمان افتاده است». تنها چیزی که می دانستم رژیم گرفتن و آسیبی بود که به بدنم وارد کرده بودم.

گریس، یک مهندس نرم‌افزار که می‌خواهد فقط از نام میانی خود برای محافظت از حریم خصوصی دخترش استفاده کند، می‌گوید این احساس که چاقی یک شکست شخصی است او را در دوران کودکی منزوی کرده است. او می گوید: «در تمام طول دوران راهنمایی، حتی دبیرستان، دوستان زیادی نداشتم.
امروزه، درمان‌هایی برای کودکان مبتلا به چاقی شدید وجود دارد که گریس و مک‌للان در دوران رشد در دسترس نبودند. داروهای جدید مانند سماگلوتید - که برای کاهش وزن با نام تجاری Wegovy تایید شده است - گرسنگی را کاهش داده و متابولیسم را افزایش می دهد. جراحی چاقی نوجوانان به نتایج مشابهی دست می یابد.

هر دو درمان در اوایل امسال به دستورالعمل‌های درمانی توصیه‌شده آکادمی اطفال آمریکا برای کودکان 12 یا 13 ساله اضافه شدند - با اذعان به افزایش تهدید این بیماری در کودکان. این دستورالعمل‌ها به پزشکان اطفال در توصیه‌های درمانی خود کمک می‌کنند، که به نوبه خود می‌تواند بر احتمال تشخیص، درمان یا پرداخت هزینه مراقبت از بیمار توسط بیمه تأثیر بگذارد.

دستورالعمل‌های جدید AAP - و همچنین افزایش آگاهی از دسته جدید داروهای کاهش وزن موثر - بحث‌هایی را در میان بسیاری از والدین ایجاد کرده است که اکنون در حال بحث هستند که آیا، چه زمانی و چگونه چاقی کودک را درمان کنند.
 

نظر شما