4 نکته در مورد ویکتور ویمبانیاما، بهترین بازیکن NBA از زمان لبرون
موضوع : جامعه | سرگرمی

4 نکته در مورد ویکتور ویمبانیاما، بهترین بازیکن NBA از زمان لبرون

فیلیپ دسماز / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ
قرعه کشی پیش نویس NBA امسال قرعه کشی Victor Wembanyama بود. چگونه می توان شانس اضافه کردن پرطرفدارترین بازیکن بسکتبال از زمان لبرون جیمز در سال 2003 را توصیف کرد؟

ومبانیاما به عنوان یک استعداد نسلی معرفی می شود و خانه این بازیکن فرانسوی در ایالات متحده تقریباً به طور قطع تیم سن آنتونیو اسپرز خواهد بود که روز سه شنبه در قرعه کشی پیش نویس برنده شد تا اولین انتخاب در درفت ژوئن باشد. پس از آن، ومبانیاما گفت که تعجب نکرده است.

ومبانیاما در مصاحبه ای در NBA گفت: 'کیهان به من گفت'. او همچنین گفت که برای رفتن به تگزاس و کمک به اسپرز برای رقابت برای قهرمانی هیجان‌زده است.
 


در اینجا چهار نکته در مورد بازیکنی با نام مستعار ومبی وجود دارد که انتظار می رود اوضاع را در NBA تغییر دهد:
او خیلی بزرگ است
طبق گفته تیم حرفه‌ای فرانسوی ویمبانیاما، تنها 19 سال سن دارد، و اغلب از او به عنوان یک اینچ یا بیشتر قد بلندتر یاد می‌شود.

طول بال های او 8 فوت ذکر شده است که به او کمک می کند تا شوت ها را مهار کند، ریباندهای توپ را مهار کند و البته توپ را به راحتی غوطه ور کند. وزن ویمبانیاما 230 پوند ذکر شده است - و اندام نسبتا سبک او منبع بحث بوده است و بسیاری می گویند که برای مقاومت در برابر بازی فیزیکی NBA باید پوند بیشتری اضافه کند.
او دارای مجموعه گسترده ای از مهارت ها است

ویمبانیاما شوتزنی نرمی دارد و می تواند از هر نقطه از زمین گلزنی کند. دامنه او از اطراف لبه تا خارج از خط سه امتیازی گسترش می یابد، اگرچه گلزنی او تا این حد هنوز کارآمد نیست. او مجموعه ای حیرت آور از شوت ها را به نمایش گذاشته است، با ضربه های یک پا و پرش های میان رده.

ویل لیچ، یکی از سردبیران مجله نیویورک، به مورنینگ ادیشن گفت: 'او مرکزی است که مانند یک پاس گل بازی می کند.' او ترکیبی از مجیک جانسون، استف کوری و ویلت چمبرلین و کریم عبدالجبار است که همه چیز را به همراه دارد.

او یک کابوس مسابقه ای در NBA خواهد بود، به دلیل توانایی او در عقب نشینی برای پاشیدن یک سه، بالا کشیدن برای یک جامپر یا به سادگی تکان دادن مدافع خود و رانندگی به سمت لبه. به همین دلیل است که ومبانیاما با نیکولا جوکیک و جوئل امبید، MVP های اخیر NBA مقایسه می کند.

او همچنین یک توپ گیر نرم است که می تواند توپ را مانند یک گارد نقطه ای از زمین بالا بیاورد. وقتی مدافعان در اطراف ویمبانیاما فرو می ریزند، او دید استثنایی در زمین و پاس هایی دارد که به او اجازه می دهد به هم تیمی هایش غذا بدهد.
او برای این لحظه آماده می شود
زک کرام از The Ringer به All Things Considered گفت: 'ویمبانیاما در 19 سالگی بهترین بازیکن لیگ فرانسه در سال جاری است.' او در ریباند لیگ را رهبری می کند. او لیگ را در بلوک ها رهبری می کند. و او برای این مدت طولانی آماده شده است.'

این شامل خوردن پنج وعده غذایی در روز برای کمک به پر شدن بدن در حال رشد او می شود. و با وجود والدینی که هر کدام ورزشکاران ماهری هستند، به نوع تغذیه و تمرینی که این شغل نیاز دارد عادت کرده است.

سال‌هاست که Wembanyama برای حفظ انعطاف‌پذیری خود و ایجاد قدرت مرکزی، با استفاده از رژیمی که شامل تمرکز ویژه بر روی انگشتان پا و کشش پاهای برهنه است، کار می‌کند. همانطور که ESPN گزارش کرده است، این شامل قرار دادن نوارهای مقاومتی روی انگشتان شست پا، و حرکت در سرتاسر زمین بر روی نوک انگشتان دست و پا مانند یک مارمولک بروبدینگناگی است.
آینده او با اسپرز به عنوان سرنوشت در نظر گرفته می شود
روزنامه ورزشی فرانسوی L'Equipe پس از کسب حق انتخاب ومبانیاما توسط اسپرز نوشت: «نوشته شد. این تیم قبلاً با بازیکنان فرانسوی مانند تونی پارکر و بوریس دیاو درخشید.

عکس‌هایی از ویمبانیامای جوان با پیراهن پارکر اسپرز وجود دارد. او حتی برای تیم فرانسوی تحت مالکیت پارکر بازی کرد. اکنون او برای مربی گری گرگ پوپوویچ بازی خواهد کرد که هدایت حرفه ای پارکر را بر عهده داشت.
همانطور که رادیو عمومی تگزاس خاطرنشان می کند، این اولین انتخاب شماره 1 اسپرز از سال 1997 است، زمانی که تیم دانکن را انتخاب کردند - که به تیم کمک کرد تا یک مدعی همیشگی پلی آف شود و پنج قهرمانی NBA را به دست آورد.

با توجه به اینکه Wembanyama اکنون آماده پیوستن به تیم است، هواداران اسپرز خوشحال هستند - TPR ویدیویی از هواداران در حال رانندگی در خیابان ها منتشر کرد که بوق ماشین خود را به صدا در می آورند.

برایان رایت، جنرال موتورز سن آنتونیو اسپرز، درباره ویمبانیاما گفت: 'شما می بینید که او کارهایی انجام می دهد که حتی حدس نمی زدید کسی بتواند انجام دهد - رویکرد او، حرفه ای بودن او.' فکر می‌کنم وقتی از کلمه استعداد نسلی استفاده می‌کنید، از توانایی شما برای قرار دادن توپ در سبد فراتر می‌رود.»

نظر شما