جنگ مخفی زنان: داستان چگونگی فرستادن سربازان زن توسط ارتش ایالات متحده به ماموریت های جنگی مخفی به افغانستان
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

جنگ مخفی زنان: داستان چگونگی فرستادن سربازان زن توسط ارتش ایالات متحده به ماموریت های جنگی مخفی به افغانستان

کتاب راهنمای ارتش ایالات متحده از سال 2011 یکی از فصل های خود را با بیتی از شعر رودیارد کیپلینگ به نام سرباز جوان بریتانیایی باز می کند. یک سرباز امپراتوری باتجربه که در سال 1890 پس از بازگشت کیپلینگ از هند به انگلستان نوشته شده است به گروهی که وارد می شوند توصیه می کند:



وقتی زخمی می‌شوی و در دشت‌های افغانستان رها می‌شوی، و زنان بیرون می‌آیند تا آنچه را که باقی مانده است برش دهند…
 

این کتابچه راهنما که در سال 2011 در اوج ضد شورش ایالات متحده در افغانستان توزیع شد، از کیپلینگ و دیگر صداهای امپراتوری استفاده کرد تا به سربازانش هشدار دهد که:
 


نه اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 1980 و نه غرب در دهه گذشته، در مورد درک زنان افغان بسیار فراتر از هشدار کیپلینگ در اوایل قرن بیستم پیشرفت نکرده اند. در آن نظارت، ما زنان را به عنوان یک جمعیت کلیدی در ضد شورش نادیده گرفته ایم.

در حوالی این زمان، تعداد فزاینده‌ای از واحدهای نظامی ایالات متحده - بر خلاف سیاست‌های نظامی رسمی - به آموزش و اعزام تیم‌های ضد شورش زنانه در کنار سربازان مرد خود پرداختند.

زنان همچنان از اعزام مستقیم به واحدهای رزم زمینی منع می شدند. با این حال، این سربازان زن برای دسترسی به زنان افغان و خانواده های آنها در به اصطلاح 'نبرد برای قلب ها و ذهن ها' در طول جنگ افغانستان، که در 7 اکتبر 2001 آغاز شد، زمانی که نظامیان آمریکایی و بریتانیایی حمله هوایی انجام دادند، مستقر شدند. با تهاجم زمینی، در پاسخ به حملات 11 سپتامبر.

ادامه این مقاله را در این لینک بخوانید.

نظر شما