اعتراضات در ونیز علیه هزینه ورودی جدید برای گردشگران یک روزه
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اعتراضات در ونیز علیه هزینه ورودی جدید برای گردشگران یک روزه

ونیز، ایتالیا - ساکنان ونیز در اعتراض به طرح جدیدی که از ماه جولای هزینه ورودی برای گردشگران یک روزه را اعمال می‌کند، دست به تظاهرات زدند. این طرح که توسط مقامات محلی برای کمک به مدیریت سیل و انبوه گردشگران در این شهر تالابی تاریخی ارائه شده است، با مخالفت شدید ساکنان روبرو شده است.
معترضان استدلال می‌کنند که این هزینه جدید که بین 6 تا 10 یورو متغیر است، به طور نامتناسبی بر ساکنان و مشاغل محلی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به کاهش گردشگری شود. آنها همچنین نگرانند که این طرح به نفع شرکت‌های بزرگ گردشگری باشد و نه افراد محلی.
تظاهرات روز شنبه در میدان سن مارکو، مرکز توریستی ونیز، برگزار شد. معترضان بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "ونیز به فروش نمی‌رسد" و "نه به مالیات گردشگری". برخی از معترضان نیز با قایق در کانال‌های ونیز تظاهرات کردند.
این طرح جدید بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر مقامات محلی برای مقابله با سیل و انبوه گردشگران در ونیز است. در سال‌های اخیر، این شهر شاهد افزایش تعداد گردشگران بوده است که فشار زیادی بر زیرساخت‌های آن وارد کرده است. سیل‌های مکرر نیز به ساختمان‌ها و آثار تاریخی ونیز آسیب رسانده است.
مقامات محلی می‌گویند که هزینه ورودی جدید برای کمک به تامین هزینه اقداماتی برای محافظت از ونیز در برابر سیل و همچنین برای بهبود خدمات عمومی برای ساکنان استفاده خواهد شد. آنها همچنین متعهد شده‌اند که با ساکنان و مشاغل محلی در مورد نحوه اجرای این طرح مشورت کنند.
با این حال، معترضان می‌گویند که این طرح کافی نیست و اقدامات بیشتری برای مقابله با سیل و انبوه گردشگران در ونیز مورد نیاز است. آنها خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در زیرساخت‌های پایدار و همچنین محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای ورود گردشگران هستند.
هنوز مشخص نیست که آیا مقامات محلی در مورد طرح جدید خود تجدید نظر خواهند کرد یا خیر. این طرح قرار است در ماه جولای به اجرا درآید.
عکس: مانوئل سیلوستری/رویترز
این عکس معترضانی را نشان می‌دهد که در میدان سن مارکو در ونیز تظاهرات می‌کنند. معترضان بنرهایی در دست دارند که روی آنها نوشته شده است "ونیز به فروش نمی‌رسد" و "نه به مالیات گردشگری".

نظر شما