موضوع : نمایه مطبوعات | شرق

همکاری کلینتون و گورباچف با سوفیا لورن

روزنامه شرق، شنبه 15 آذر 1382 

گروه ادب و هنر :چهل و ششمین جایزه گرمی مشهورترین جایزه در رشته موسیقی که با اسکار سینما برابری می کند در هشت فوریه سال 2004 در لوس آنجلس به نامزدهایی که موفق به کسب آرا مورد نظر شده اند اهدا می شود.لیست طولانی این نامزدها در یک کنفرانس خبری در بورلی هیلز به اطلاع  علاقه مندان رسید، در این طبقه بندی چهره های شاخص موسیقی چون بلک آید پیس با آهنگ Beyonces ، جاستین تیمبرلیک با where is the Love ،گروه کلدپلی با Clocks و همچنین Eminem با Lose yourself و... در ردیف بهترین ها قرار گرفته اند.در این میان چاد هوگو و فارل ویلیامز نیز به دلیل کار گروهی که ارائه کرده اند نامزد دریافت این جایزه هستند .«نپتون ها» کاری است که آنها ارائه داده اند.آخرین آلبوم «وارن زون» نیز نامزد پنج جایزه در زمینه خواننده، نویسنده آهنگ و آلبوم است. «زون» که در سپتامبر به دلیل سرطان درگذشت با were wolves of London مشهور شد.
 

نامزدهای خوانندگی امسال از خوانندگان رپ امینم، فیفتی سنت و بندهای راک Rick Skaggs Evane Slence و موسیقی سیاهان Luther Vandross است.نامزد اشعار موسیقی از میان آثاری چون «زیبا» (کریستین آگوئیلرا)، «با پدرم برقص» (لوتر وندراس)، I,mwith you (گروه آوریل لاوین)، Keep me in your heart (وارن زون) و در آخر Lose yourself از خواننده مشهور رپ امینم انتخاب خواهند شد.گروه انگلیسی ریدیو هد به عنوان بهترین گروه آلترناتیو و آلبوم Hail to the Thief نیز نامزد دریافت این جایزه هستند. این گروه سال گذشته نیز با موسیقی There There توانست جایزه بهترین شوی راک و خواننده را به خود اختصاص دهد. آخرین بازمانده گروه پیتلز جورج هریسون نیز به عنوان بهترین نوازنده و خواننده پاپ مرد و بهترین آلبوم پاپ شناخته شده است.

گرمی که معتبرترین جایزه موسیقی جهان است توسط آکادمی ملی هنر و علم آمریکا به برندگان اهدا می شود اما این جایزه برخی اوقات نیز به طور غیرمعمول به افراد غیرهنرمند اختصاص می یابد.جالب آنکه بیل کلینتون و همسرش هیلاری و گورباچف نیز جزو کاندیداهای این دوره هستند.هیلاری رادهام کلینتون که پیش از این نیز در سال 1997 برنده جایزه دکلمه کتاب «تاریخ زندگی» شده بود امسال در رقابت با فرانکن که او نیز یک سیاستمدار است، ودان چیدل و بیل ماهر برای دکلمه کتاب «تسخیر دهکده» به رقابت خواهد پرداخت. دکلمه «تاریخ زندگی» هیلاری یک و نیم میلیون نسخه فروش داشته است.از سویی دیگر بیل کلینتون به همراه گورباچف رئیس جمهوری سابق جماهیر شوروی و سوفیا لورن هنرپیشه ایتالیایی با یک اثر مشترک به نام «پیتر و گرگ» که برای کودکان است به رقابت با دیگر نامزدها خواهند پرداخت.

نظر شما