چگونه گرما نابرابری سلامتی را بدتر می‌کند و افراد مبتلا به خطراتی مانند دیابت را سخت‌تر می‌کند
موضوع : جامعه | سلامت و زیبایی

چگونه گرما نابرابری سلامتی را بدتر می‌کند و افراد مبتلا به خطراتی مانند دیابت را سخت‌تر می‌کند

گرما می تواند نابرابری سلامتی را با تأثیر نامتناسب بر افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت بدتر کند. این به این دلیل است که گرما می تواند تنظیم دمای بدن را برای افراد مبتلا به این شرایط دشوار کند، که می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی شود، از جمله:

گرمازدگی
گرمازدگی
کم آبی بدن
مشکلات کلیوی
مشکلات قلبی
سکته
افراد مبتلا به دیابت در معرض افزایش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با گرما هستند، زیرا آنها در تعریق مشکل دارند، که راه اصلی خنک شدن بدن است. علاوه بر این، افراد مبتلا به دیابت اغلب دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی و بیماری کلیوی هستند که می تواند آنها را در برابر اثرات گرما آسیب پذیرتر کند.

گرما همچنین می تواند مدیریت سطح قند خون را برای افراد دیابتی دشوار کند. این به این دلیل است که گرما می تواند استفاده از انسولین را برای بدن سخت تر کند، هورمونی که به بدن کمک می کند از گلوکز برای انرژی استفاده کند. در نتیجه، افراد مبتلا به دیابت که در معرض گرما هستند ممکن است سطح قند خون بالا را تجربه کنند که می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی شود، از جمله:

کتواسیدوز دیابتی (DKA)
سندرم غیرکتوتیک هیپراسمولار هیپرگلیسمی (HHNS)
سکته
حمله قلبی
مرگ
گرما همچنین می تواند مصرف داروهای خود را برای افراد دیابتی دشوار کند. این به این دلیل است که گرما باعث می‌شود قرص‌ها سریع‌تر حل شوند، که می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد یا خیلی کم دارو در افراد شود. علاوه بر این، گرما می تواند به انسولین آسیب برساند، که می تواند اثربخشی آن را کاهش دهد.

در نتیجه این عوامل، گرما می‌تواند نابرابری سلامتی را با تأثیر نامتناسب بر افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت بدتر کند. به همین دلیل است که برای افراد مبتلا به دیابت مهم است که اقداماتی را برای محافظت از خود در برابر گرما انجام دهند، مانند:

با نوشیدن مایعات زیاد هیدراته بمانید
اجتناب از فعالیت های شدید در هوای گرم
پوشیدن لباس های گشاد و رنگ روشن
برای خنک ماندن از فن یا کولر استفاده کنید
گرفتن حمام یا دوش خنک
سطح قند خون آنها را به طور مرتب چک کنید
داروهای خود را طبق دستور مصرف کنند
اگر دیابت دارید و در مورد اثرات گرما نگران هستید، با پزشک خود در مورد راه های محافظت از خود صحبت کنید.

نظر شما