مهوش صبرکن
موضوع : دانشنامه | ص

مهوش صبرکن

زندگی‌نامه
خردادماه سال ۱۳۳۹ در شیراز به دنیا آمد. از سال ۱۳۵۶ با تئاتر حرفه‌ای شروع به کار کرد و حدوداً در ۲۰ نمایش حضور یافت. از همان ابتدای فعالیت تئاتری، در تلویزیون نیز حضور داشت و در کنار بازی در تله‌تئاترهای تلویزیونی و سریال‌ها، در شیراز به کودکان و نوجوانان آموزش تئاتر می‌داد. او هم‌اکنون نیز به حرفه بازیگری مشغول است.

مهوش صبرکن در سال 1356 در تئاتری به نام «شاتره» با محمود پاک‌نیت همبازی و آشنا شد و نهایتاً بعد از دو سال این دو با هم ازدواج کردند. هر دو دوست داشتند بازی در سینما و تلویزیون را نیز تجربه کنند و به همین خاطر در سال 1374 برای زندگی به تهران نقل مکان کردند. او پس از 2 سال در «کهنه‌سوار» و بعد از آن هم در«فال‌گیر» و «پس از باران» بازی کرد.

از فیلم‌های سینمایی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان «زیباتر از زندگی»، «زمهریر»، «جای او دیگر خالی نیست»، «صنوبر»، «غزال»، «در مسیر تندباد»، «گشتی‌ها»، «تشریفات» و … را نام برد.

مهوش صبرکن همچنین در سریال‌هایی چون «پس از باران»، «پنجمین خورشید»، «رسم شیدایی»، «کهنه‌سوار»، «بگذار آفتاب برآید»، «یک خانه همسفر»، «یوسف پیامبر»، «روشن‌تر از خاموشی»، «پشت کوه‌های بلند» و «خاطرات مرد ناتمام» بازی کرده است.

او در سال 1399 عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت شده است.

 

نظر شما